/ Serum i alla dess former! Vem älskar inte serum. Den
Anna
KICKS Hudterapeut
06/02/26-12:43(redigerad den 06/02/26-12:58)

Serum i alla dess former!

Vem älskar inte serum. Den produkt som jag hade sagt gör mest skillnad på vår hud och som även ger snabbats resultat.

Många tror att hudvård gör mirakel och att man kan förvänta sig effekt på en gång, detta ju inte riktigt sant. Vi kan göra mycket med hudvård men det krävs tålamod och även att man ibland justerar sin rutin för att nå de resultat man önskar.

Min hud är lite som en bergochdalbana och går upp och ner allt eftersom klimatet ändras. Vi går ju redan mot våren men trotts detta så är det kallare än någonsin och här kräver min hud mycket fukt och barriärstärkande produkter. Jag har ju en viss förkärlek för Paula’s Choice Serum och här finns det några som jag aldrig tror att jag kommer kunna vara utan.

💜 CellularYouth Longevity Serum – Hudens nya bästis, för alla som vill ha en välmående hud.

Serumet hjälper till att återaktivera hudens naturliga energi- och reparationsprocesser och passar alla vuxna som vill motverka eller minska synliga tecken på hudens åldrande - samtidigt som det framtidssäkrar hudens ungdomliga lyster.

Det tog hela 5 år(!!!!) att ta fram detta serum och för den som vill nörda in sig på ingredienser så innehåller den NAD⁺-stödjande Age Disrupting Complex-teknologi med ingredienser som taurin, exosomer och peptider.

🩵 7% Ectoin Booster – För den torra och känsliga huden som behöver det lilla extra under kallare årstider.

Här har vi ett serum som ger en bättre och starkare barriär på bara 7 dagar samtidigt som den återfuktar huden på djupet. Självklart kan det skilja lite från hud till hud och det är viktigt att man använder rätt produkter i hela sin rutin, men för mig har den gjort underverk.

Huden känns direkt mycket lugnare, jag får en fantastisk lyster till huden och man kan känna hur huden stannar återfuktad under hela dagen. Make-upen lägger sig mycket mer felfritt och håller hela dagen. Serumet har en fylligare lite mjölkig textur vilket då ger det här direkta plumpet och glowet till huden.

💜Clinical PRO Retinaldehyde Dual-Retinoid Treatment – För den som vill jobba på en klarare och jämnare hudstruktur samtidigt som den förbättrar synliga ålderstecken.

Detta är ett avancerat A-vitamin serum med retinaldehyd som används till natten och är perfekt även för den som är lite känsligare då denna produkt har ingredienser som minimerar irritation i huden som annars kan uppstå av A-vitamin. Jag upplever heller inte att denna produkt gör att man flagnar som många andra A-vitamin serum. Här vaknar man i stället upp med en fin lyster, mjuk hud och efter ett tag även en klarare hud.

Vi pratar ju mycket om vilken ordning ska man använda sina serum om man har flera i sin rutin och den generella regelns är att man alltid tar det serumet som har lättast konsistens först och avslutat med den rikaste. Men här kommer några undantag:

Använder man CellularYouth Longevity Serum så ska detta serum ALLTID appliceras först.

🍋Vissa c-vitaminserum ska applicera som första serum på huden oavsett konsistens.

🧬Många a-vitaminserum bör appliceras först och gillar även att jobba själv på huden utan några andra serum efter.

Jag hade tänkt att prata om mina beauty tools 🛠️ också - men detta blev alldeles för lång så vi tar ett extra inlägg nästa vecka om detta ❤️

Clinical PRO Retinaldehyde Dual-Retinoid Treatment 5 ml
Paula's Choice
Clinical PRO Retinaldehyde Dual-Retinoid Treatment 5 ml
7% Ectoin + Hyaluronic Acid Milky Hydrating Serum 20 ml
Paula's Choice
7% Ectoin + Hyaluronic Acid Milky Hydrating Serum 20 ml
CellularYouth Longevity Serum 30 ml
Paula's Choice
CellularYouth Longevity Serum 30 ml
Tag
Ansiktsvård
Fortsätt utforska gemenskapen!