☀️ Mina sommarfavoriter från Verso ☀️
Sommaren är underbar, men det är också en tid då huden lätt hamnar i obalans – mer sol, mer svett, kanske lite mer slarvande med hudvårdsrutinen, fullt förståeligt 🤗 Därför vill jag tipsa om min go-to rutin med Verso under sommaren: enkel, effektiv och full av smarta ingredienser.
Här är tre favoriter jag alltid återvänder till under varma månader!

💧 Morgonens balans & boost - Balancing Day Cream.
Det här är en dagcreme jag alltid rekommenderar till den som vill ha återfuktning utan att känna sig blank. Den är lätt i konsistensen och jobbar aktivt i huden med bland annat Retinol 8, Versos egenutvecklade form av A-vitamin som är åtta gånger mer effektiv än traditionell retinol, men med mycket mindre irritation.
Retinol 8 stöttar hudens kollagenproduktion, förbättrar hudens struktur och håller den i balans. Och ja – den går att använda året om, även på sommaren!

☀️ Skydd med glow - Daily Day Cream SPF50.
Inget snack – solskydd varje dag är ett måste. Den här favoriten från Verso är ett kemiskt solskydd med SPF50 som smälter in i huden direkt och ger en lätt, glowig finish – ingen vit hinna, ingen rik känsla på huden och maximalt skydd, tack och bock!
Perfekt ovanpå Balancing Day Cream och lika skön att bättra på under dagen.
🌞 Tips: Kom ihåg att solskydd är den bästa anti-age-produkten vi har – och den gör också retinolets jobb ännu mer effektivt genom att skydda huden från UV-strålar.

🌙 Nattens barriärbygge - Barrier Strengthening Cream.
Efter en dag med sol, värme eller väderomslag behöver huden få återhämta sig. Den här nattcremen är som en kram till huden 💜 Rik, men inte tung – och fullproppad med ingredienser som stärker hudens skyddsbarriär och återfuktar på djupet.
Perfekt för att stötta huden i sin naturliga reparationsprocess.
💡 Hudbarriären är din bästa försvarare mot yttre stress. Tar du hand om den, tar den hand om dig.

Vilken är din favoritprodukt från Verso? 😍 👇