Jag testar hypen…….CLINISOOTHE+ Skin Purifier!

Ingen har väl missat detta såkallat badhusvatten?! 👀
(Då den är baserad på hypoklorsyra doftar den precis vid applicering lite klor).
🔎 Vad är Hypoklorsyra?
Hypoklorous produceras naturligt av våra vita blodkroppar och är en viktig del av vårt immunsystem som hjälper till att bekämpa infektioner. Clinisoothe+ Skin Purifier har flera hudbalanserande egenskaper och en förmåga att förebygga utbrott och lugna och lindra hudinflammationer.

⭐Jag har fått testa denna under en period och jag måste säga att själva produkten i sig är inte den mest glamourösa produkt jag testat. MEN resultatet!
På mig som lätt får en obalanserad hud med plitor, ökad talgproduktion och känslighet på samma gång, så har denna verkligen varit som en lugnande och balanserande kompis i badrumskåpet.
⭐Den passar alla hudtyper och är lätt att använda då den har ett hudneutralt pH, inga aktiva ingredienser som kan krocka med andra produker. Den finns i två utföranden, en flaska med skruvkork (likt BHA LIQUID från Paulas Choice) och en sprayflaska.

❕Och jag måste medge att den är så pass lätt att använda att man ibland misstar sig för att det är en ansiktsmist. Vi har märkt att den då lätt kan överanvändas då du vill ha snabbare resultat och tänker more is more. Men du uppnår inte bättre effekt genom överanvändning.
⭐Jag har även testat denna efter rakning och vaxning och tycker att den lugnar och motverkar röda prickar väldigt bra. Testade även under armarna, då jag hört att den ska minska doft, men nja fungerade inte på mig.
Kika gärna in på Marias inlägg: Clinisoothe Skin Purifier, där hon beskriver mer om produktens alla egenskaper 👌😍
Har ni hunnit testa denna hype?! Kommentera, vad tycker ni? 🙌