/ # **Skäm bort huden ibland , det är du värd!** Visst vill
Maria
Beauty Star
30/09/24-06:00(redigerad den 30/09/24-12:39)

Skäm bort huden ibland , det är du värd!

Visst vill man piffa till sig inför fest och vid specifika tillställningar? Det vill jag i alla fall!✨️ Ansiktsmasker som man kan använda vid behov är ett utmärkt sätt att ge huden en extra boost och lyster inför en speciell tillställning.

Jag älskar att använda Babors supereffektiva intensivbehandling för hela den nedre delen av ögonpartiet som inkluderar näsan och toppen av kindbenen. Triple Pro-Retinol Renewal Eye Zone Patches. En fantastisk ögonmask! Den använder jag kvällen innan tillställningen. Efter rengöring av området, sen låter jag den verka i ca 10–15 minuter, masserar in eventuellt överflöd. Den innehåller bland annat retinol som stimulerar cellförnyelse och ökar hudens fasthet och elasticitet. 😊️ Kika in huvudingredienserna nedan:

► Octapeptider, har en Botox®-liknande effekt som minskar uttryckslinjer, och ger en slätare hud vid regelbunden användning. ► Retinyl palmitate, omvandlas till retinol i huden med direkt effekt. ►Inkapslat retinol, tillåter ett djupare upptag och frisläpper det efter en tid med depåeffekt. ►Bakuchiol, ett kraftfullt växtbaserat alternativ till retinol som stabiliserar och förstärker retinoltrion. ► Niacinamid och essentiella fettsyror tillför näring, stärker hudbarriären och gör huden mer motståndskraftig mot miljörelaterad stress.

Visst blir man sugen på att testa denna? 😍 Jag har taggar produkten nedan.

Kram

/ Maria ❤️

Triple Pro-Retinol Renewal Eye Patch
BABOR
Triple Pro-Retinol Renewal Eye Patch
Fortsätt utforska gemenskapen!