/ # Hudvård under graviditet del2 Förra veckan gick vi igenom
Sara
Beauty Beginner
13/01/25-06:30(redigerad den 30/12/24-09:43)

Hudvård under graviditet del2

Förra veckan gick vi igenom hur man kan tänka med syror och A-vitamin under graviditet. Idag ska vi kika på hur huden kan förändras under denna tid, låt oss djupdyka!

Gravidcykeln

På samma sätt som allas graviditeter är unika, gäller detsamma för huden. Men jag skulle ändå vilja dela in graviditeten i en cykel. Stämmer den på dig också?

Trimester 1 – Huden upplevs lätt som glåmig med fler orenheter och känslighet.

Trimester 2 – Här infinner sig det omtalade GRAVIDGLOWET! Huden är balanserad med fantastisk lyster och man ser inte ett enda hudbekymmer i sikte.

Trimester 3 – Under de sista veckorna är det vanligt att huden åter blir mer känslig med yttorrhet.

En enkel rutin for the win!

Jag vet inte med dig, men min ork under graviditeten är inte som den brukar vara, så en 15-stegsrutin är long gone. Det är helt okej att dra ner på rutinen och hålla sig till få steg.

Använd dagligen en antioxidant + solskydd, även på vintern då den hormonella förändringen gör att pigmentering lättare uppkommer under denna tid. Genom att kombinera dessa stjärnor förstärker du den antioxidativa effekten och skyddar huden ytterligare från UV-skador.

Upplever du huden som mer känslig?, välj då en mildare antioxidant likt C5 Super Boost Moisturizer från Paula’s Choice. En underbart effektiv produkt som även passar oss känsliga.

Toppa med ett solskydd - under en vanlig kontorsdag nu på vintern går det fint att baka in solskyddet i en makeupprodukt. Personligen så går det inte en dag utan att Illuminating Supple Blemish Cream från Klairs är med mig!

C5 Super Boost Moisturizer 50 ml
C5 Super Boost Moisturizer 50 ml
Illuminating Supple Blemish Cream 40 ml
Klairs
Illuminating Supple Blemish Cream 40 ml
Fortsätt utforska gemenskapen!