RENGÖRING
För många är inte rengöringen det viktigaste momentet i en rutin, men för mig är det verkligen A och O. Vissa tycker att det räcker med ett micelärt vatten, andra använder tvål medan vissa, som jag, använder minst 3 olika rengöring som jag varvar mellan.

Min HOLY GRAIL rengöring som alltid finns med i min rutin är PRECLEANSE från Dermalogica. 🎖️
Här har vi den mjukaste av oljor som inte heller blir för klibbig. Den tar bort makeup på ett effektivt och skonsamt sätt både på ögon och ansikte utan att lämna kvar den klassiska oljehinnan.
En produkt som jag efter 15 år än idag använder är – BI-FACIL från Lancôme. Säg mig en mer ikonisk eye-makeup remover?
Denna dubbelfas rengöring som man skakar innan användning tar bort ALLT. Och även jag som är linsbärare upplever att den fungerar perfekt utan att irritera ögonen.

💁🏽♀️Varje dag använder jag även någon av dessa två rengöring beroende på hur huden mår och vad den önskar. Men en som jag är lite extra kär i just nu är 3Deep Cell Renewal Micro-Resurfacing Cleanser från Dr. Levy.
Detta är en multifunktionell rengöring som exfolierar med hjälp av AHA-syror tillsammans med små riskorn. Den har en silkeslen finish och man blir verkligen som en bebis i huden efter användning. Jag upplever att den ändå är så pass skonsam att jag kan använda den 1 gång per dag.

Jag använder generellt mest doftfria produkter men ibland vill ja få till det där lilla extra med en härlig doft och då är denna gelbaserade rengöring min go-to.
Water Drench Hyaluronic Cloud Makeup Removing Gel Cleanser från Peter Thomas Roth är en återfuktande gelrengöring som vid kontakt med vatten bildar ett härligt skum. Huden känns jämn, ren och återfuktad mer lite extra lyster efter varje användning. 💦🫧

Vad använder in för rengöringar just nu och har ni någon HOLY GRAIL produkt som ni köper om och om igen?