BIOLINE har något för alla 🥰
Efter ett besök och en behandling hos duktiga Felicia på Bioline kunde jag verkligen känna in kärleken, känslan och kunskapen som ligger bakom det familjeägda företaget Bioline Jató.

🤗Här finns det produkter för precis alla hudtyper och tillstånd, låt mig kort guida dig inom några av de olika serierna:
💧AQUA - till en fuktfattig hud, återställer fukten i huden och ger en mer långvarig fukt.
🫧 PURA+ - Motverkar och balanserar en fet, oren och aknebenägen hud. Passar även en blandad hudtyp som är lite yngre.
❤️🩹DOLCE + - Känslig, reaktiv och "skandinaviskhud" som lugnar och vårdar huden.
Har du en väldigt torr hud börja med aquaserien och sen dolce. Passar även perfekt om du är lite fetare i huden men behöver lugna.
🆘 DE SENSE INSTANT RELIF - . Har du rosacea och perioral dermatit, eller en riktigt känslig, blossande och reaktiv hud? Kika på denna serie som är bra till en hud som kliar, sticker eller har en brännande känsla, reducerar rodnad inom 4 veckor.
✨ VITA+ - Trött och glåmig hud, barriärstärkande en hud som vill ha mer energi, bra att börja med Vita+ seien om du vill förebygga ålderstecken.
🥭DE-OX - Vitamin C serie, som jobbar aktivt på oxidering och glykation i huden. Bra om du är känslig i huden oc inte vill använda syror men vill jobba aktivt åt samma håll.

🧹PRIMALUCE EXO & WHITE - En serie med en mix av AHA och PHA syror som är milda men effektiva. Passar till dig med rynkor, pigmenteringar och orenheter.
Min favorit i denna serie: Primaluce Mask Brightening Illuminating
Denna mask är en bästsäljare hos Bioline och det förstår jag då namnet tyder på resultatet du får. Likt ett filter känns huden ”blurrad” och fräsch efter. AHA-syra i masken hjälper till att skapa en illusion av lyster med mindre synliga porer.
En stjärningrediens jag vill lyfta: Japansk Ceder – Reparerar hudbarriären och hjälper till att boosta AHA syrornas effekt på huden.
🪄LIFTING CODE DIFFUSON FILLER - Ger lyft och wow effekt, känslan av att det stramar Börja vid 30+ eller om huden förlorat spänst.

En annan favorit: Lifting Code Sublime Lift Oil Serum
Ett oljeserum som känns lyxigt då det lämnar en silkeslen känsla med en underbar doft efter sig på huden. Ett oljeserum med blandannat hibiskusolja som har god effekt på ålderstecken. Oljan är berikat med silverpigment vilket ger en otrolig lyster.
En annan rolig ingrediens i denna är Shiuan Peppar (bara jag som tänker på kocken Erik Videgård?) Denna ingrediens har en******* muskelavslappnande effekt på de mimiska musklerna i ansiktet vilket ger en micro ”botox effekt” i huden redan efter 30 minuter.******* Applicera i hela ansiktet, hals och dekolltage.

Har du hunnit prova något från Biolines sortiment?