/ # Vårkänslor & dofter jag sträcker mig efter just nu 🌸✨
Asta
KICKS Beauty Expert
04/04/26-14:30(redigerad den 08/04/26-12:31)

Vårkänslor & dofter jag sträcker mig efter just nu 🌸✨

Alltså nu när våren faktiskt börjar kännas i luften… jag märker direkt hur jag vill byta dofter. Allt känns lite lättare, lite varmare, lite mer “nu vill man vara ute längre än man tänkt” 🥹

Och just nu är det de här tre jag roterar mellan, lite beroende på vad jag har för dag (eller kväll) framför mig.

✨ Hugo Boss The Scent for Her

Den här har blivit min “nu ska jag iväg”-doft. Den öppnar mjukt och lite fruktigt (jag tänker persika direkt), och sen kommer det där varma, lite djupare fram.

Den känns feminin men inte tung. Mer självsäker än söt, om det makes sense?

👉 Jag hade den senast när jag skulle på middag med vänner och vi spontant gick vidare för en drink efter 🍷 Och det är exakt där den passar, när man vill känna sig lite extra, men ändå bekväm i det.

✨ Sol de Janeiro Cheirosa 48 (mist)

Den här är min “jag vill bara lukta gott hela dagen”-doft. Så enkel, så lätt att slänga på.

Den är varm, lite fruktig och mjuk, jag får direkt vår + sommarkänsla. Typ när man precis har duschat, smörjt in sig och bara känner sig fräsch.

👉 Jag använder den här till vardags, efter duschen eller när jag bara ska iväg snabbt. Och ärligt… jag har börjat ha den i väskan nu när det blir varmare ute, för att kunna fylla på lite när som helst.

✨ Cosmic by Kylie Jenner 2.0 EdP

Den här är min “jag vill känna mig lite extra jag”-doft. Den är svår att beskriva men känns clean, mjuk och lite varm på samma gång.

Den ligger nära huden, men på ett sätt som gör att man själv känner den hela tiden. Lite krämig, lite blommig, lite… beroendeframkallande?

👉 Jag använder den här när jag vill känna mig mer samlad, typ jobbdagar eller när jag vill känna mig lite mer uppstyrd utan att det blir för mycket.

Jag älskar verkligen att kunna växla mellan olika dofter nu när våren är här. Man är inte bara en vibe längre, man kan vara flera 🌸

💬 Har ni också börjat byta parfym nu när säsongen ändras? Och är du mer en “en signaturdoft”-person eller kör du olika beroende på humör? ✨

The Scent For Her EdP 100 ml
Hugo Boss
The Scent For Her EdP 100 ml
Cheirosa 48 Perfume Mist 90 ml
Sol de Janeiro
Cheirosa 48 Perfume Mist 90 ml
Cosmic Kylie Jenner 2.0 EdP 50 ml
Kylie Cosmetics
Cosmic Kylie Jenner 2.0 EdP 50 ml
Fortsätt utforska gemenskapen!