/ VANILJ - nĂ€r jag vill! đŸ€—đŸ€ Tips! Investera i en prisvĂ€rd,
Nikki
Beauty Pro
13/03/26-15:42
VANILJ - nĂ€r jag vill! đŸ€—đŸ€ Tips! Investera i en prisvĂ€rd, "ren" vaniljmist! I Ă„r Ă€r det vĂ€ldigt tydligt att trenden att lĂ€gga till vanilj ocksĂ„ till mer fruktiga och vanligtvis lite frĂ€schare sommardofter slagit igenom. Inte alla som alltid gillar det (inklusive jag sjĂ€lv) men ibland kan det bli en god doft! Jag blev faktiskt redan förra Ă„ret inspirerad av bl a Clean Classic Vanilla Cloud EdP som Ă€r en Clean doft med vanilj (kanske den första?) sĂ„ jag köpte en billig mist med doft av Bourbon Vanilla. SjĂ€lvklart kan man anvĂ€nda den som den Ă€r men den passar ocksĂ„ vĂ€ldigt bra för layering. Du kan fĂ„ din lĂ€tta frĂ€scha eller fruktiga doft lite sötare och mjukare nĂ€r du vill, om du vill. Min vaniljmist anvĂ€nder jag ibland i kombination med t ex Strawberry Fields EdP dĂ€r den frĂ€scha, nĂ€stan lite stickiga, doften rundas av med en lagom dos vanilj. Och nĂ€r jag tycker att Maison Margiela's unisexdoft Replica By The Fireplace EdT kĂ€nns för rökig blir den mjukare och mer feminin tillsammans med vaniljmisten. Den misten jag har sĂ€ljs inte pĂ„ KICKS men jag har provdoftat nĂ„gra som jag tror skulle passa jĂ€ttebra ocksĂ„. Dessutom Ă€r de riktigt fina som de Ă€r, frĂ€scha och luftiga, vaniljiga men inte sötsliskiga. EdT frĂ„n Alyssa Ashley doftar lite mer. Tips! 🍋 + vanilj Ă€r ofta en god doftkombo sĂ„ har du en mist eller parfym med mycket citrus testa att lĂ€gga till vanilj. Eller provdofta Dolce & Gabbana Devotion EdP. đŸ‹đŸ€
Nude Vanilla Hair & Body Mist 236 ml
CALVIN KLEIN
Nude Vanilla Hair & Body Mist 236 ml
Hair & Body Mist Vanilla Dew 236 ml
Kylie Cosmetics
Hair & Body Mist Vanilla Dew 236 ml
Vanilla EdT 25 ml
Alyssa Ashley
Vanilla EdT 25 ml
Devotion EdP 100 ml
Dolce & Gabbana
Devotion EdP 100 ml