VANILJ - nĂ€r jag vill! đ€đ€
Tips! Investera i en prisvÀrd, "ren" vaniljmist!
I Är Àr det vÀldigt tydligt att trenden att lÀgga till vanilj ocksÄ till mer fruktiga och vanligtvis lite frÀschare sommardofter slagit igenom.
Inte alla som alltid gillar det (inklusive jag sjÀlv) men ibland kan det bli en god doft!
Jag blev faktiskt redan förra Äret inspirerad av bl a Clean Classic Vanilla Cloud EdP som Àr en Clean doft med vanilj (kanske den första?) sÄ jag köpte en billig mist med doft av Bourbon Vanilla. SjÀlvklart kan man anvÀnda den som den Àr men den passar ocksÄ vÀldigt bra för layering. Du kan fÄ din lÀtta frÀscha eller fruktiga doft lite sötare och mjukare nÀr du vill, om du vill. Min vaniljmist anvÀnder jag ibland i kombination med t ex Strawberry Fields EdP dÀr den frÀscha, nÀstan lite stickiga, doften rundas av med en lagom dos vanilj. Och nÀr jag tycker att Maison Margiela's unisexdoft Replica By The Fireplace EdT kÀnns för rökig blir den mjukare och mer feminin tillsammans med vaniljmisten.
Den misten jag har sÀljs inte pÄ KICKS men jag har provdoftat nÄgra som jag tror skulle passa jÀttebra ocksÄ. Dessutom Àr de riktigt fina som de Àr, frÀscha och luftiga, vaniljiga men inte sötsliskiga. EdT frÄn Alyssa Ashley doftar lite mer.
Tips! đ + vanilj Ă€r ofta en god doftkombo sĂ„ har du en mist eller parfym med mycket citrus testa att lĂ€gga till vanilj. Eller provdofta Dolce & Gabbana Devotion EdP. đđ€
CALVIN KLEIN
Nude Vanilla Hair & Body Mist 236 ml
Kylie Cosmetics
Hair & Body Mist Vanilla Dew 236 ml
Alyssa Ashley
Vanilla EdT 25 ml
Dolce & Gabbana
Devotion EdP 100 ml