/ smells like teen spirit đŸ„șđŸ˜â€ïžâ­ïž mitt parfymintresse
Irena
Beauty Pro
08/09/26-20:49(redigerad den 08/09/26-20:58)

smells like teen spirit đŸ„șđŸ˜â€ïžâ­ïž

mitt parfymintresse började tidigt. Minns att jag alltid brukade sno lite av mammas dofter. Dessa sex dofter summerar nog Ären 2004-2007 (nÀr jag var mellan 14-17) pÄ bÀsta sÀtt. FÄr nÀstan tÄrar i ögonen nu nÀr jag tÀnker tillbaka pÄ alla minnen dessa dofter framkallar

1. Escada Magnetism. Detta var The it girl parfymen 2005. Minns att min bÀsta kompis fick den i present och pÄ tiden var den rÀtt dyr sÄ varenda droppe var dyrbar. KÀnde mig som the most attractive & cool med denna. PÄ den tiden fanns inte gourmanddofter som idag och denna var vÀldigt söt för sin tid. Gud vad jag saknar den... ska nog köpa en flaska igen!

2. Dolce & Gabbana The one edp. Parfymen alla mammor hade och som alla döttrar snodde. Minns att min mamma fick denna i present 2006, men dÄ det inte var hennes typ av doft fick jag Àrva den. Kan sÀga att den anvÀndes flitigt under gymnasietidens kallare dagar. Det var Àven parfymen jag anvÀnde under vÄr skolresa i Rom 2007 sÄ minnena bara kommer tillbaka.

3. Escada sunset heat. Sommarlovsparfymen som fick en att kĂ€nna sig som en beach babe frĂ„n morgon till kvĂ€ll 😍

4. Dolce & Gabbana light blue. Ingen nÀrmare beskrivning behövs. KÀnner inte en endaste kvinna som inte haft denna i skÄpet nÄgon gÄng i livet. Vi Äkte ofta kryssning till Tallin 2004-2005 och man kan lÀtt sÀga att hela bÄten doftade light & blue. Detta var Àven doften jag hade pÄ nians bal.

5. Ralph Lauren hot. UpptÀckte den nÀr jag gick första Äret pÄ gymnasiet och kan sÀga att sommarlovet 2006 drog till sig en och annan doftkomplimang. Man kÀnde sig verkligen hot med denna. Àven om det sÀkert var tonÄrssvetten som delvis bidrog till det sÄ kan jag sÀga att detta var en av de hetaste dofterna 2006. Har sökt med ljus och lykta efter nÄgot som ska likna denna diskade skönhet men utan framgÄng. Rest in peace hot summer 2006.

6. Sist men inte minst Gucci Envy me. Denna doft var dĂ„tidens lyx. Nichedofter var inte sĂ„ etablerade Ă€nnu, men Envy me fick en att kĂ€nna sig som paris hilton in the hood đŸ€Ł. Kommer ihĂ„g att alla unga kĂ€ndisar bar denna och den hade verkligen nĂ„got magiskt över sig. Minns att jag brukade ha den ihop med lite preppy clothes nĂ€r jag ville kĂ€nna mig extra lyxig i vardagen.

Finns ju sÀkert minst 20 andra dofter som prÀglat mina tonÄr men det fÄr bli i ett annat inlÀgg.

FortsÀtt utforska gemenskapen!