PRADA PARADOXE EdP har en plats i mitt đ©·
Om en parfym kan kallas ikonisk redan frÄn början sÄ tycker jag att PRADA's Paradoxe EdP förtjÀnar det.
Var Beauty Tester för denna nÀr den lanserades 2022 och den bÄde överraskade mig och tog parfymvÀrlden med storm.
Minns att den vid flera tillfÀllen t o m var slutsÄld bÄde pÄ KICKS och de flesta andra försÀljningsstÀllen. Hur ofta hÀnder det!?
Tycker den har nÄgot helt eget och fÄ dofter har jag fÄtt sÄ mÄnga komplimanger för.
Den Àr blommig, vita blommor i massor - apelsinblomma, neroli och jasmin, söt men med frÀscha doftstrÄk av citrusfrukter. Mjuk amber i basen.
Och en anmÀrkningsvÀrt bra hÄllbarhet sÀrskilt för att inte vara en tung och kryddig doft.
Jag tycker den passar bra Äret om och det faktum att jag köpt om den sÀger Ätminstone mig att jag tycker den Àr speciell för det hÀnder inte ofta och med mÄnga parfymer.
3 flankers har kommit efter men originaldoften Ă€r fortfarande min favorit! đ„°
Intense - tyngre, lite mer höst-och vinterdoft, lite mer jordig med bl a mossa som doftnot.
Virtual Flower - gillar jag ocksÄ. LÀttare och mindre söt. FrÀsch, lite Clean Girl vibe.
Radical Essence - lite av en gourmandvariant med bl a pistage som doftnot.
Har du inte provdoftat Prada Paradoxe EdP Ànnu sÄ gör det?
Inte bara för att den doftar fantastiskt och hÄller otroligt bra men ocksÄ för att den troligen Àr en liten del parfymhistoria i nutid.
Originell flakong ocksÄ!
Prada
Paradoxe EdP 100 ml, Refill
Prada
Paradoxe Intense EdP 100 ml, Refill
Prada
Paradoxe Virtual Flower EdP 100 ml, Refill
Prada
Paradoxe Radical Essence Parfum 90 ml