/ Passade på att prova ytterligare några nya parfymer idag.
Nikki
Beauty Pro
06/02/26-19:23(redigerad den 06/02/26-19:27)
Passade på att prova ytterligare några nya parfymer idag. Bl a dessa. Ganska blandad mix där vissa gav ett förväntat intryck och vissa inte alls. Blev nog mest besviken på Valentino's nya Donna Born In Roma Melancholia EdP. Älskar originaldoften men denna tyckte jag verkligen inte om på något sätt. Tycker inte ens att den borde vara en flanker då den inte påminde mig det minsta om originalet. Min åsikt! Doftnoter bl a plommon och osmantus. Libre Berry Crush gillade jag bättre men inte lika mycket som originaldoften. Den vill liksom lite för mycket. Hallon och bär i allmänhet är trendigt, vanilj som i de flesta dofter numera och en av Libre's främsta signaturnoter lavendel. Något gör att hallon och lavendel inte blir en harmonisk kombo i min smak. Versace's senaste Dylan Blush Pink EdP är fruktig och ganska lätt att tycka om men kanske är det också lite problemet då den inte sticker ut eller ger mig någon wow-känsla. Men lite av en people pleaser är den nog. Sabrina Carpenter Sweet Tooth Lemon Pie EdP och mist: doftar som att sticka ner näsan i en citronmarängpaj, lemoncurd och digestivekex. Syrligt och sött! Smaskigt - men vill jag dofta så? 🍋🥧 Liksom med tidigare Sweet Tooth-dofter är hållbarheten inte bra men detta kompenseras delvis med ett lågt pris. Efter ca 2-3 timmar anar jag en svag doft av digestivekex på min handled.
Lemon Pie EdP 30 ml
Sabrina Carpenter
Lemon Pie EdP 30 ml
Lemon Pie Body Mist 236 ml
Sabrina Carpenter
Lemon Pie Body Mist 236 ml
Dylan Blush Pink 50 ml
Versace
Dylan Blush Pink 50 ml
Born in Roma Donna Purple Melancholia Eau de Parfum 50 ml
Valentino
Born in Roma Donna Purple Melancholia Eau de Parfum 50 ml