/ På sistone har jag verkligen börjat tycka om Byredo Gypsy
Danfeng
Beauty Pro
08/09/26-08:43

På sistone har jag verkligen börjat tycka om Byredo Gypsy Water ännu mer, särskilt nu när hösten är här och luften börjar bli lite kyligare. Då känns den helt rätt.

Det är inte en parfym som känns stark eller intensiv direkt när man sprayar den. Tvärtom är den frisk, mjuk och lite sval, med en träig känsla och inslag av enbär, tallbarr och rökelse. Efter ett tag blir doften varmare och mjukare.

Jag älskar känslan den ger. Den påminner mig om en hösteftermiddag när man promenerar bland fallna löv, luften är lite kylig och solen fortfarande letar sig igenom träden. Man har på sig en mjuk stickad tröja och allt känns lugnt och behagligt.

Den passar så fint tillsammans med en kappa, trenchcoat eller stickad tröja. Den känns inte som en typisk ”parfymdoft”, utan mer som en ren och diskret doft som man upptäcker när man kommer lite närmare.

Dessutom är det en väldigt fin unisexdoft som passar både kvinnor och män. Om du gillar fräscha, naturliga och lite svala träiga dofter utan att de blir för söta, tycker jag verkligen att du ska testa den här i höst.

Ibland är det fascinerande hur en doft kan fånga känslan av en hel årstid. För mig är Gypsy Water verkligen doften av hösten.

Gypsy Water Eau de Parfum 100 ml
BYREDO
Gypsy Water Eau de Parfum 100 ml
Fortsätt utforska gemenskapen!