Har testat så många nya parfymer de senaste dagarna att jag nästan känner dofter i näsan som inte finns... 😂
Medan jag fortfarande har de flesta i minnet så kommer här lite av mina intryck och tankar.
Först ut: DIOR ADDICT Perfume Collection.
En ny doftkollektion från DIOR som består av Rosy, Peachy & Purple Glow.
ROSY var precis som jag förväntat mig inte min doft.
PEACHY var den jag var absolut mest taggad på med, förutom persika, doftnoter som jasmin, grädde och vanilj. Den doftar verkligen mycket persika i inledningen men när toppnoten lagt sig och övriga noter ansluter så blir den saftiga persikan på min hud istället övermogen och lite kvalmig. Verkligen trist och tyvärr inte första gången det händer med just den fruktnoten. Får helt enkelt hålla mig till att äta dem istället! 😃🍑😋
PURPLE doftar hallon och viol och påminner mig ganska mycket om La Vie Est Belle L'Elixir EdP från Lancôme. Bäriga och lekfulla, sticker ut. Gillar man hallon och viol rekommenderar jag verkligen att provdofta dessa. Håller bra båda två men Lancôme's L'Elixir ännu bättre (av mina parfymer är den en av de allra bästa vad gäller hållbarhet). Purple upplever jag lite mjukare så tycker man att La Vie Est Belle L'Elixir doftar för kraftigt testa Purple Glow. 💜
Snygga flakonger! 🩷🧡💜
Dior
Dior Addict Rosy Glow EdP 50 ml
Dior
Addict Peachy Glow 50 ml
Dior
Addict Purple Glow EdP 50 ml