First Impression Daisy Murakami Collection đŒđž
Detta Àr en Limited Edition kollektion dÀr Marc Jacobs samarbetar med den japanske mÄlaren Murakami. Murakami Àr bl a kÀnd för sina fÀrgglada blommor med glada ansikten.
Och glad blir man - bÄde av dessa fina flakonger och av dofterna!
Marc Jacobs Àr för mig oftast ganska sÀkra kort, man vet lite vad man kan förvÀnta sig och man hör sÀllan nÄgon som verkligen inte tycker om en Marc Jacobs parfym.
Jag börjar med flaskorna, Àlskar dem! FÀrger, design och titta pÄ de smÄ ansiktena i mitten av blomman. GreppvÀnlig form och stabil kork.
Gemensamt för dem Àr att de Àr alla ganska söta och mer eller mindre fruktiga.
Doftgrupp: söta, fruktiga och blommiga.
Vill man gÄ mot gourmand skulle jag rekommendera att provdofta frÀmst grön och rosa och vill man ha en lite frÀschare doft blÄ och gul.
PÄ bild 2 ser man signaturnoterna Marc Jacobs valt att fronta i de olika dofterna men man ska inte helt lita pÄ dem. Gul har t ex ocksÄ flera olika citrusnoter i sig. Rosa Àven ros som jag tycker borde frontats.
De som tilltalar mig mest vid denna första provdoftning Àr:
Grön: Àntligen en doft dÀr jag tycker att en söt tropisk frukt gifter sig med vaniljen. Bananen har en annan lenhet Àn de dofter jag inte gillade med saftiga tropiska frukter (som jag vill ha frÀscha) och passar fint med vaniljnoten. Söt som en dessert och troligen en dröm om man Àlskar doften av banan. Lekfull, glad doft!
BlĂ„: En lite mindre söt och frĂ€schare doft. Ăpple, pĂ€ron, pion och mysk Ă€r nĂ„gra av doftnoterna. Fin dagdoft. Ger mig lite Clean kĂ€nsla. KĂ€nner inte doften tydligt lika lĂ€nge pĂ„ min hud som med den gröna. InnehĂ„ller Ă€ven ros som inte Ă€r en favorit hos mig men den tar inte mycket plats. KĂ€nner den tydligare i den rosa.
Marc Jacobs
Daisy Murakami Green EdP 50 ml
Marc Jacobs
Daisy Murakami Blue 50 ml
Marc Jacobs
Daisy Murakami Yellow 50 ml
Marc Jacobs
Daisy Murakami Pink 50 ml