/ First Impression Daisy Murakami Collection đŸŒŒđŸŒž Detta Ă€r en
Nikki
Beauty Pro
05/03/26-11:38(redigerad den 05/03/26-11:39)
First Impression Daisy Murakami Collection đŸŒŒđŸŒž Detta Ă€r en Limited Edition kollektion dĂ€r Marc Jacobs samarbetar med den japanske mĂ„laren Murakami. Murakami Ă€r bl a kĂ€nd för sina fĂ€rgglada blommor med glada ansikten. Och glad blir man - bĂ„de av dessa fina flakonger och av dofterna! Marc Jacobs Ă€r för mig oftast ganska sĂ€kra kort, man vet lite vad man kan förvĂ€nta sig och man hör sĂ€llan nĂ„gon som verkligen inte tycker om en Marc Jacobs parfym. Jag börjar med flaskorna, Ă€lskar dem! FĂ€rger, design och titta pĂ„ de smĂ„ ansiktena i mitten av blomman. GreppvĂ€nlig form och stabil kork. Gemensamt för dem Ă€r att de Ă€r alla ganska söta och mer eller mindre fruktiga. Doftgrupp: söta, fruktiga och blommiga. Vill man gĂ„ mot gourmand skulle jag rekommendera att provdofta frĂ€mst grön och rosa och vill man ha en lite frĂ€schare doft blĂ„ och gul. PĂ„ bild 2 ser man signaturnoterna Marc Jacobs valt att fronta i de olika dofterna men man ska inte helt lita pĂ„ dem. Gul har t ex ocksĂ„ flera olika citrusnoter i sig. Rosa Ă€ven ros som jag tycker borde frontats. De som tilltalar mig mest vid denna första provdoftning Ă€r: Grön: Ă€ntligen en doft dĂ€r jag tycker att en söt tropisk frukt gifter sig med vaniljen. Bananen har en annan lenhet Ă€n de dofter jag inte gillade med saftiga tropiska frukter (som jag vill ha frĂ€scha) och passar fint med vaniljnoten. Söt som en dessert och troligen en dröm om man Ă€lskar doften av banan. Lekfull, glad doft! BlĂ„: En lite mindre söt och frĂ€schare doft. Äpple, pĂ€ron, pion och mysk Ă€r nĂ„gra av doftnoterna. Fin dagdoft. Ger mig lite Clean kĂ€nsla. KĂ€nner inte doften tydligt lika lĂ€nge pĂ„ min hud som med den gröna. InnehĂ„ller Ă€ven ros som inte Ă€r en favorit hos mig men den tar inte mycket plats. KĂ€nner den tydligare i den rosa.
Daisy Murakami Green EdP 50 ml
Marc Jacobs
Daisy Murakami Green EdP 50 ml
Daisy Murakami Blue 50 ml
Marc Jacobs
Daisy Murakami Blue 50 ml
Daisy Murakami Yellow 50 ml
Marc Jacobs
Daisy Murakami Yellow 50 ml
Daisy Murakami Pink 50 ml
Marc Jacobs
Daisy Murakami Pink 50 ml