/ First Impression BANANA RUSH EdP Lyxig förpackning och
Nikki
Beauty Pro
25/03/26-21:42
First Impression BANANA RUSH EdP Lyxig förpackning och snygg flakong. Doften av mogen banan flyger förbi i inledningen och en kraftig doft av lönnsirap väller fram. Söt såklart men till skillnad från vanlig sirap så framträder också de karaktäristiska inslagen av jord- och träighet. Karamelliserad nästan på gränsen till att jag anar något som liknar bränt. Om övriga noter, bl a kokos och vanilj, ska lyckas ta plats vet jag inte ännu ca 2 timmar in. Skulle önska mycket mer banandoft och det väntade jag mig också med det namn som Juliette Has A Gun har valt att ge sin senaste parfym. Jag tänker på en dessert som jag ätit för länge sedan. Något sött indränkt, lite Tiramisu-liknande, fast med banan och någon alkohol. Väldigt nyfiken på vilka andra doftnoter än de som nämns som ingår. Får en idé om att kombinera den med en ren kaffedoft som t ex Maison Margiela's Replica Coffee Break EdT. Det skulle kunna bli en kraftfull, lite "dirty" gourmanddoft. Frågan är bara om jag vill dofta så? Parfymen är väldigt speciell och jag rekommenderar inte blindköp! Under tiden jag skrivit har jordigheten lagt sig lite. Doften blir lite mjukare, lite rundare och är det inte lite banan som jag nu känner? Inte ren fruktig banan, inte godisaktig skumbanan utan mer som stekt banan. Ingen kan i alla fall säga att Romano Ricci, varumärkets grundare är feg. För det får han 🍌🍌🍌🍌🍌.
Banana Rush Eau de Parfum 100 ml
Juliette Has A Gun
Banana Rush Eau de Parfum 100 ml
Replica Coffee Break EdT 100 ml
Maison Margiela
Replica Coffee Break EdT 100 ml
Fortsätt utforska gemenskapen!