Dofter med FRUKT och VANILJ
En trend och populär kombination i många av årets nya dofter.
Nu har jag äntligen lyckats provdofta Armani's nya My Way flanker Sunny Vanilla EdP med bl a ananas och vanilj både på sticka och på min egen hud.
Hade stora förväntningar på denna men den var inte riktigt vad jag hoppades på.
Doftade ganska svagt, kände inte mycket av ananasen och höll inte imponerande bra heller (jämfört med originaldoften My Way EdP som jag haft). Inget större fel på doften men lite blek och anonym, tycker jag.
Har även hunnit dofta på flera andra parfymer med just kombinationen av tropisk frukt och vanilj:
ARMANI Sunny Vanilla EdP: Ananas + Vanilj
CALVIN KLEIN Euphoria Solar Elixir: Mango + Vanilj
DIOR Addict Peachy Glow EdP: Persika + Vanilj
ARMANI Power Of You EdP: Passionsfrukt + Vanilj
Jag älskar fruktiga dofter på sommaren och jag älskar vanilj som doftnot - både ren och enkel och i varma, kryddiga höst- och vinterdofter men en sak har jag nu insett:
För mig funkar inte kombinationen även om den säkert kommer gillas av många andra.
Jag upplever att den saftiga, söta (ibland syrliga) fruktigheten känns mindre fräsch med vanilj tillsatt och det blir då inte en doft som jag personligen föredrar varma sommardagar.
Vaniljdoft är ju både väldigt populärt och säljande men tyvärr kanske också på gränsen att överanvändas då många parfymer tenderar att alltmer likna varandra.
Ha en fortsatt härlig söndag! Nu ska jag ut och njuta av den tidiga vårsolen! 🌞
Armani
My Way Yellow 50 ml
Calvin Klein
euphoria solar elixir Parfum Intense for Women 100 ml
Dior
Addict Peachy Glow 50 ml
Armani
Emporio Armani Power of You EdP 30 ml