Hårvård för torr hårbotten, kliande hårbotten och mjäll
Jag slängde nyligen ut frågan om vad ni önskar att läsa mer om och hårbottenproblem verkar vara hett just nu. Så vi kör!👏

När vädret pendlar mellan minusgrader och plusgrader kan huden och hårbotten störas och hudbarriären bli känslig. Det kan resultera i en torr hårbotten som kliar. Det är även vanligt att mjäll förekommer.
Davines serie Naturaltech är skapad och utformad just för hårbottenproblem. Här är några av mina favoriter:
Schampo för känslig hårbotten som kan klia - Naturaltech Calmng Schampo .Lindrande schampo med hög antiinflamatorisk effekt.
Schampo för flagnande hårbotten - Naturaltech Purifying Schampo. Denna tar bort mjäll som är både torra och feta. Innehåller antioxidanter och verkar antiinflamatoriskt. Superbra för oss som har en flagnande hårbotten och tycker det är svårt att avgöra vad det beror på.
Serum för irriterad hårbotten som kliar - Naturaltech Calming Superactive Serum. Innehåller zanthoxylum alatum, en perennväxt som används inom kinesisk medicin på grund av sina lugnande och smärtlindrande egenskaper eftersom den dämpar funktionen hos sensoriska nervceller.
Tips från mig är att starta med att se till att håret och hårbotten är helt ren innan man börjar med behandling för hårbottenproblem. Tex. Solu Sea Salt scrub eller Detoxifying Scrub Shampoo.
Lycka till med era vinterhår! Har ni några bra tips att dela med er av när det kommer till struliga vinterhårbottnar?🥰