/ # Essential Haircare är Davines bredaste hårvårdsserie som
Cassandra Davines
Beauty Brands Ambassador
04/05/26-13:46(redigerad den 04/05/26-13:48)

Essential Haircare är Davines bredaste hårvårdsserie som har ett tydligt uttryck för vad Davines står för

Hela serien har nyligen fått en omlansering med ännu större fokus på transparens, naturligt ursprung och genomtänkt design. Både gällande innehåll och förpackning🌱

Det som gör Davines speciellt för mig är att de inte bara pratar om miljön, utan också om människan bakom. Allt från produktion till frisörer & slutkund finns med i helhetstänket. Skönhet ska inte ske på bekostnad av varken planeten eller människorna som är en del av processen.

En viktig del i detta är ROA – Regenerative Organic Agriculture. Det betyder att ingredienserna kommer från regenerativt ekologiskt jordbruk, där man inte bara försöker minska skada, utan aktivt arbetar för att återbygga jordhälsa, biologisk mångfald och stärka lokala samhällen. Just därför beskrivs Essential Haircare ofta som hjärtat i Davines.

I videon använder jag två av mina favoriter i Essential Haircare och SER ni glansen? Denna kombo är perfekt för ett skandinaviskt, fintrådigt hår med blekta längder.

💛 Volu Hair mist Lätt volymspray för fint hår som ger stadga från botten, en långvarig fyllighet utan att tynga ner. Innehåller regenerativt odlad klementin och skyddar mot värme upp till 230°C 💛 MELU Serum För långt skadat hår. Innehåller ROC-certifierad svart kikärta från Italien, rik på proteiner och antioxidanter som stärker och skyddar. Jobbar på längder och toppar, sluter verkligen kluvna toppar och ger ett mjukare, glansigare hår. Dessa är magiska att föna i och ger en otrolig glans!

Hårvård som är genomtänkt hela vägen. För håret, för människan och för framtiden 🤍

Essential Melu Serum 150 ml
Davines
Essential Melu Serum 150 ml
Essential Volu Hair Mist 250 ml
Davines
Essential Volu Hair Mist 250 ml
Essential Melu Shampoo 250 ml
Davines
Essential Melu Shampoo 250 ml
Essential Melu Conditioner 250 ml
Davines
Essential Melu Conditioner 250 ml