Det här har jag slutat göra 👇🏼
Små saker som jag har gjort och som många fortfarande gör. Som inte är snälla mot håret och hårbotten.
• Kompensera värme i håret med silverschampo. Värme är fint. Silverschampo suger åt sig och fastnar ofta för mycket i porösa delar av håret.
• Sova med håret uppsatt eller i en knut. Sov istället med en lös fläta.
• Överanvända torrschampo. Det är inte många hårbottnar som mår bra av det. Tvätta hellre bort produktrester.
• Ha en sleek bun flera dagar i veckan. Perfekt som nödlösning, och man känner sig snygg! Men dragningen i håret kan göra hårbotten öm och få hår att släppa från hårbotten👀 Håret slits också där tofsen sitter, särskilt om du alltid sätter den på samma ställe.
• Föna håret och använda stylingverktyg utan värmeskydd. Händer aldrig!!
• Envisas med att behålla alldeles för slitna toppar. Säga vad man vill, men det fräschaste är faktiskt att klippa av det… 😅
Små vanor, stor skillnad🥰
Här kommer jag med några rekomendationer för at istället vårda hår och hårbotten**
Naturaltech Nourishing🟡
Återfuktar och stärker torrt, sprött hår på djupet samtidigt som det hjälper till att reparera skadade längder. Håret blir mjukare, mer elastiskt och mindre benäget att gå av.
Naturaltech Calming🟣
Lugnar en känslig eller irriterad hårbotten och minskar obehag som klåda och rodnad. Ger en mer balanserad och behaglig känsla utan att tynga ner håret.