/ # Det här har jag slutat göra 👇🏼 Små saker som jag har
Cassandra Davines
Beauty Brands Ambassador
27/05/26-12:18(redigerad den 27/05/26-12:19)

Det här har jag slutat göra 👇🏼

Små saker som jag har gjort och som många fortfarande gör. Som inte är snälla mot håret och hårbotten.

• Kompensera värme i håret med silverschampo. Värme är fint. Silverschampo suger åt sig och fastnar ofta för mycket i porösa delar av håret.

• Sova med håret uppsatt eller i en knut. Sov istället med en lös fläta.

• Överanvända torrschampo. Det är inte många hårbottnar som mår bra av det. Tvätta hellre bort produktrester.

• Ha en sleek bun flera dagar i veckan. Perfekt som nödlösning, och man känner sig snygg! Men dragningen i håret kan göra hårbotten öm och få hår att släppa från hårbotten👀 Håret slits också där tofsen sitter, särskilt om du alltid sätter den på samma ställe.

• Föna håret och använda stylingverktyg utan värmeskydd. Händer aldrig!!

• Envisas med att behålla alldeles för slitna toppar. Säga vad man vill, men det fräschaste är faktiskt att klippa av det… 😅

Små vanor, stor skillnad🥰

Här kommer jag med några rekomendationer för at istället vårda hår och hårbotten**

Naturaltech Nourishing🟡 Återfuktar och stärker torrt, sprött hår på djupet samtidigt som det hjälper till att reparera skadade längder. Håret blir mjukare, mer elastiskt och mindre benäget att gå av.

Naturaltech Calming🟣 Lugnar en känslig eller irriterad hårbotten och minskar obehag som klåda och rodnad. Ger en mer balanserad och behaglig känsla utan att tynga ner håret.

Naturaltech Calming Superactive Serum 100 ml
Davines
Naturaltech Calming Superactive Serum 100 ml
Naturaltech Nourishing Shampoo 250 ml
Davines
Naturaltech Nourishing Shampoo 250 ml
Nourishing Hair Building Pak 250 ml
Davines
Nourishing Hair Building Pak 250 ml
Naturaltech Nourishing Vegetarian Miracle Conditioner 250 ml
Davines
Naturaltech Nourishing Vegetarian Miracle Conditioner 250 ml