Weleda Skin Food đżđ
đŠ Förpackning
Den klassiska gröna tuben Àr enkel, praktisk och lÀtt att kÀnna igen. Jag gillar att den Àr smidig att ha i vÀskan och att det Àr lÀtt att fÄ ut rÀtt mÀngd produkt. Förpackningen kÀnns kanske inte superlyxig, men den Àr funktionell och gör jobbet.
đż Formula & första intryck
Det första jag lade mÀrke till var hur rik och tjock krÀmen Àr. Den kÀnns verkligen som en intensiv fuktbomb för torr hud. Doften Àr ganska örtig och naturlig, vilket jag personligen gillar, men den kan vara lite speciell om man föredrar parfymfria produkter. Redan efter första anvÀndningen kÀndes huden mjukare och mindre stram.
đïž AnvĂ€ndning
Jag anvÀnder den frÀmst pÄ torra partier som hÀnder, armbÄgar och Àven i ansiktet nÀr huden behöver extra mycket fukt. Den Àr ganska fet i konsistensen, sÄ jag tycker att den passar bÀst som nattkrÀm eller som en rÀddare i nöden nÀr huden kÀnns riktigt torr. Ett litet tips Àr att vÀrma produkten mellan fingrarna innan applicering, dÄ blir den lÀttare att fördela.
ⳠResultat & kÀnsla pÄ huden
Det hÀr Àr verkligen en produkt som levererar nÀr det kommer till Äterfuktning. Huden kÀnns mjuk och Äterfuktad lÀnge efter applicering, och jag mÀrker stor skillnad pÄ torra omrÄden redan efter nÄgon anvÀndning. DÀremot kan den kÀnnas lite för rik för min hud under dagtid, sÀrskilt om jag ska sminka mig direkt efterÄt.
đ° Pris
Med tanke pÄ hur dryg produkten Àr och hur effektiv den Àr pÄ torr hud tycker jag att den Àr vÀldigt prisvÀrd.
â
Summering
Jag förstÄr verkligen varför Skin Food har blivit en riktig kultklassiker. Det Àr ingen produkt jag anvÀnder varje dag i hela ansiktet, men nÀr huden skriker efter fukt Àr det den hÀr jag strÀcker mig efter. Perfekt för torra hÀnder och omrÄden som behöver lite extra kÀrlek. Om du har torr till vÀldigt torr hud Àr den definitivt vÀrd att testa.