/ Vill tacka KICKS för denna möjlighet! Otroligt tacksam för
Melina
Beauty Pro
08/12/25-15:06

Vill tacka KICKS för denna möjlighet! Otroligt tacksam för att få testa massa roliga produkter!

⭐ Recension: Eucerin Anti-Pigment Spot Corrector Använt i ca 6–8 veckor

Jag har testat Eucerin Anti-Pigment Spot Corrector för att jobba på mina pigmentfläckar, röda märken och ojämn hudton. Det är en liten tub med en precisionsapplikator, vilket gör det superlätt att lägga produkten direkt på specifika fläckar utan att slösa produkt. Konsistensen är gel-liknande, absorberas snabbt och känns varken klibbig eller irriterande – vilket är ett stort plus eftersom min hud kan vara lite känslig.

Efter de första två veckorna märkte jag inte så mycket mer än att området kändes lite jämnare och mindre rött, men det var runt vecka fyra som jag började se riktiga resultat. De mörkare pigmentfläckarna har blivit svagare och mina röda post-aknemärken har ljusnat betydligt. Det här är inte en mirakelprodukt som bleker något över natt, men den gör sitt jobb konsekvent och utan irritation.

Det jag verkligen uppskattar är att den går att kombinera med mina andra produkter utan att pilla sönder hudbarriären – jag har kunnat använda både C-vitamin, niacinamid och min Cicaplast utan problem. Ett extra plus är att den fungerar bra under SPF och smink utan att smula.

Nackdelar: Tuben är ganska liten, så använder man den på många områden tar den slut rätt snabbt. Den är också lite dyrare än liknande punktbehandlingar, men med tanke på att den faktiskt ger resultat känns den ändå värd investeringen.

✨Sammanfattning • Mild men effektiv • Perfekt för specifika mörka fläckar och röda ärr • Synbara resultat efter några veckor • Ingen irritation • Lite liten tub, och kräver tålamod

Skulle jag köpa den igen? Ja – särskilt som komplement till resten av min rutin för att få bukt med envisa pigmentfläckar över tid.

Fortsätt utforska gemenskapen!