Vill börja med att säga tack till Kicks för att jag fick testa Resistance Ciment Thermique Leave-in från KÉRASTASE 🧴
Produkten är precis som namnet indikerar en värmeskyddande kräm som är gjord för att behandla och skydda försvagat och skadat hår enligt Kicks hemsida 🔥
Jag brukar använda värmeskydd flera gånger i veckan för att skydda mitt hår vid föning och har nu använt den här produkten i några veckor. Produkten är en creme som jag applicera i handdukstorrt hår innan föning. Det första som jag noterade var att produkten hade en fräsch doft med en citrus ton och produkten hade konsistensen som ett balsam. Håret blev lite lenare efter användningen men tyckte inte att mitt hår blev så mycket mindre frissigt 🍋
Tidigare har jag använt värmeskydd i sprayform vilket jag föredrar eftersom jag tycker att de är enklare att applicera. Har även tyckt att andra produkter som jag tidigare använt gett mer glans och mindre friss för mitt hår 🌸
Sammanfattningsvis tycker jag att Resistance Ciment Thermique Leave-in från KÉRASTASE är en trevlig och dryg produkt som jag kommer att fortsätta använda som värmeskydd. Tyvärr tycker jag att priset för produkten är lite högt och älskar inte värmeskydd i krämform så mitt slutgiltiga betyg blir 3/5 💫