/ Vilken möjlighet att få testa en nattkräm från Filorga! Det
Rebecka
Beauty Pro
15/12/25-15:14

Vilken möjlighet att få testa en nattkräm från Filorga! Det här är första produkten jag testat därifrån och tyvärr var inte första intrycket speciellt trevligt. Den doftar fräscht, blommig parfym på en nivå, ungefär som att stå mitt i en parfymbutik. Och tyvärr försvann inte doften snabbt när krämen var på huden utan vissa dagar har jag haft problem att somna pga den om jag applicerat krämen för sent.

Men själva krämen då? Det är en gel och jag trodde verkligen inte att en gel kunde vara så rik som den här är! Jag håller mig vanligtvis ifrån gels då jag är så torr, men den här var verkligen ett undantag från det jag är van med. Den känns även lite kylande när man tar på den vilket jag faktiskt ändå uppskattade även om den skulle på efter en hel dag och man inte behöver kylan för de-puffyness.

Jag tror att just att det är en gel hjälper till att absorberas snabbt, vilket den hävdar att den ska göra. Dock för mig sjunker den vara in ungefär 90%, därefter ligger den som en klibbig yta och pillar lite om man råkar komma åt. Värst blir det om jag har annan hudvård under och då har jag testat många olika kombinationer under dom är två veckorna. Jag vill kunna lägga en toner/essence och ett serum under min nattkräm.

Men jag tror ändå att den börjat göra lite skillnad! Det känns och ser ut som att huden fått lite mer liv och spänst. Det är svårt att utvärdera hur den påverkat mina pigmenteringar som den säger sig ska minska då dessa går lite fram och tillbaka och jag använder också andra produkter för den delen. Då jag kommer absolut att använda den tills den är slut, men därefter blir det att försöka hitta någon annan då doften och kladdet tyvärr förstör för mig och speciellt till priset på 1200 kronor för 50 ml.

Betyg: 3/5

Fortsätt utforska gemenskapen!