Testprodukt: Clinique- high impact high-fi full volume mascara.
Har testat mascaran i cirka två veckor och landat i att det inte var något för mig, men med det sagt behöver det inte betydda att det inte är något för er. Beror nog helt på vilka förutsättningar du har från början. Måste säga att jag älskar förpackningen, den är verkligen tilltalande och fräsch. Gillar även konceptet av formen på borsten då den smalnar av ordentligt men tyvärr för stor borste för mindre ögon med kortare och rakare fransar. På grund av den större borsten och mer kladdiga konsistensen av produkten blev det en massa att torka bort runt ögonen. Ska du lägga på ett extra lager för du göra det relativt snabbt då jag upplevde att den torka väldigt snabbt och var svårt att kamma igenom med ett nytt lager om man var för långsam. Upplevde vidare att produkten var för tung för mina korta och raka fransar, inte ens böjningen höll efter 30 minuter. Har rinniga ögon och det gjorde så jag fick lite mascara runt ögonen under dagen, dock inte mascarans fel och brukar i vanliga fall alltid använda en vattenfast. Färgen är ordentligt svart och är tydligt att sen är en volymmascara, något klumpigt resultat och funkar perfekt för de som är ute efter den effekten