Tack Kicks för att jag fick vara med och testa BeautyAct Exfoliating Treatment pads! Det går dock inte att tagga produkten pga samma fel som vanligt 😅
✨Min hud:
Jag har torr hud med en del synliga porer på kinderna men i övrigt inget att anmärka på vad gäller textur eller hudton.
✨Hur jag använt produkten:
Eftersom att jag regelbundet använder liknande typ av exfoliering har jag använt den dagligen på morgonen. Valde just morgonen för att kunna använda andra aktiva ingredienser på kvällen (retinol). Jag har använt den i drygt två veckor.
✨Produkten i sig och vad den ska göra:
Det är pads indränkta i vätska i en burk med ett innerlock. Produkten är parfymfri. Den ska minska synliga porer, göra huden mjukare och minska rodnad. Dessutom ska den jämna ut hudtextur och hudton och göra huden klarare.
✨Min upplevelse:
Det första jag la märke till var hur riviga padsen är. Det känns som att svepa ett sandpapper över ansiktet och trots att jag inte har så farligt känslig hud så har den känslan inte varit angenäm. Min hud har inte reagerat negativt på de aktiva ingredienserna och jag uppskattar att produkten är parfymfri! Den lämnar ingen jobbig hinna efter sig och funkar fint under smink, både lättare sminkning men också en full sminkning med mer täckande foundation och hela köret.
Jag har inte sett någon vidare effekt än på mina porer men det tror jag inte är pga den här produkten. Jag har helt enkelt haft svårt att hitta något alls som ger resultat på just det området.
✨Det bästa och det sämsta med produkten:
➕Jag gillar exfoliering i det här formatet även om det blir extra skräp. Det är lätt och smidigt att använda en pad och varje pad har en helt perfekt mängd produkt i sig!
➖Rivigheten. Jag kan inte föreställa mig att någon med känslig och reaktiv hud skulle tycka att det var skönt att använda de här.
Sammantaget så tycker jag om BeautyAct Exfoliating Treatment Pads, det enda jag har problem med är hur riviga och sträva padsen är. De kostar 369 kr för 50 st och då föredrar jag de mycket mjukare Skincity Skincares pads för 349 kr för samma mängd. Så mitt betyg får bli 4/5