Tack @KICKS för att jag fick chansen att prova Nilens Jord Tinted lip balm i färgen Rose nude 💄✨️
Förpackningen är väldigt snygg med en matt yta som känns mjuk att ta på, för mig ger det en lyxig känsla. Färgen på förpackningen återspeglar läppbalsamet. Förpackningen känns rejäl och det klickar när man stänger, så behöver inte vara orolig att locket ska lossna.
Färgen Rose nude är för mig den perfekta rosa färgen "my lips but better" som jag älskar att bära till vardags. Färgen går att bygga upp vilket är perfekt då man kan välja hur lite eller mycket färg man vill ha. Produkten är lätt att applicera jämnt på läpparna känns mjuk, bekväm och återfuktande. Jag upplever att läpparna känns återfuktade även om jag äter och dricker men läppbalsamet behöver återappliceras om man vill att färgen ska synas då det försvinner (vilket inte är så konstigt med ett läppbalsam).
Sammanfattningsvis tycker jag det är ett bra läppbalsam som kommer i en fin förpackning som känns lyxig och rejäl. Färgen är för mig perfekt till vardags och läppbalsamet känns bekvämt och återfuktande. Priset ligger på 319kr vilket jag kan tycka är lite för mycket pengar för ett läppbalsam. Därför får läppbalsamet 4/5 ⭐️⭐️⭐️⭐️
Som Sofia påpeka så brukar Kicks ofta kunna ha rabatt på Nilens Jord så då går det att köpa till ett mer rimligt pris. (Medlemmar tror jag har 30% på märket nu?)
Nilens Jord
Tinted Lip Balm Black Berry