Tack KICKS för att jag fick chansen att testa Nilens Jord Tinted Lip Balm i Rose Nude!
Jag är verkligen en person som alltid har ett läppbalsam med mig, särskilt eftersom mina läppar lätt blir torra. Jag jobbar på sjukhus och där upplever jag att den torra luften lätt gör läpparna torra, och med all handsprit under arbetsdagen blir även händerna lätt torra. Därför är ett bra läppbalsam verkligen en sådan liten vardagsprodukt som jag alltid vill ha nära till hands.
Jag blev faktiskt positivt överraskad av den här. Den känns mjuk och behaglig på läpparna och jag gillar verkligen att läpparna känns återfuktade utan den där klibbiga känslan.
Rose Nude är också en väldigt fin färg! En mjuk och naturlig nude nyans som ger lite färg men fortfarande känns som “mina läppar, fast lite finare”. Precis den typen av färg jag gillar till vardags, särskilt på jobbet när jag vill ha något enkelt och naturligt.
Jag tycker också att den är enkel att bara slänga ner i väskan och applicera under dagen. Ingen spegel behövs egentligen, vilket passar mig perfekt under en stressig arbetsdag. Sådana produkter använder jag faktiskt mest i vardagen.
Men… en sak kan jag inte riktigt släppa: priset. 😅 Jag gillar produkten och kommer absolut att använda den, men jag förstår faktiskt inte helt varför den behöver kosta så pass mycket för att vara ett tinted lip balm. För mig hade den känts betydligt mer prisvärd med ett lite lägre pris.
Så min känsla är: fin formula, fin färg och framför allt väldigt skön på torra läppar men priset gör att jag fortfarande är lite tveksam.
Rose Nude får däremot ett stort plus för att vara en så enkel, lättburen och naturlig vardagsfärg.
Nilens Jord
Tinted Lip Balm Black Berry