Tack Kicks för att jag fick äran att testa Shu Uemura Ultimate Reset Overnight Serum! ✨
Fick hem paketet i mitten av mars. Jag har själv endast använt serumet 3 gånger (förklaring kommer nedan) därefter har min kompis och hennes dotter fått testat serumet och jag kommer därför att både skriva recension utifrån min egna upplevelse och deras.
Lite om mitt hår: Jag har mycket hår som jag kan uppleva som frissigt och lite torrt ibland men i det stora hela skulle jag påstå att mitt hår är friskt.
Första intrycket och min upplevelse av produkten:
Det första jag reagerar på är doften, väldigt svårt att beskriva den men den doftar väldigt gott. Däremot doftar den väldigt mycket. Jag tar några pump i handen och arbetar in i håret, främst längder och toppar. När jag sedan tvättar av händerna tycker jag att doften fortfarande sitter kvar på händerna, tvättar igen men doften sitter fortfarande kvar. Lika så håller doften sig länge i håret. Håret känns inte kladdigt eller fettigt efter appliceringen och tycker inte heller det ser fettigt ut dagen efter, vilket är toppen. Däremot kände inte jag någon speciell wow effekt på morgonen efter att jag använde produkten varken första eller andra gången. Kanske att håret kändes en aning lent och återfuktat men inte någon direkt märkbar skillnad. Sedan har vi anledningen till att jag gav bort produkten till min kompis: den luktar så otroligt mycket och starkt vilket inte funkar för min sambo som är känslig mot dofter. Dessutom upplever jag själv (om vi bortser från min sambo) att den doftar för mycket för en hårprodukt som jag ska trivas med och använda. Doften hänger sig kvar väldigt länge och kudden luktar av produkten, vilket för vissa kanske är positiv men för min del är det inte det. Därav valde jag att ge bort produkten till min kompis som gärna ville testa och som har ett något torrare hår än vad jag själv har.
Min kompis och hennes dotters upplevelse av produkten:
De tyckte att produkten doftade väldigt gott och länge i håret vilket de upplevde som en positiv egenskap då de upplevde att håret kändes fräscht och doftade fräscht. Min kompis har inte reagerat/reflekterat på att doften suttit kvar på händerna något. De har använt produkten flertal gånger och tycker att den är lätt att applicera och att det snabbt går in i håret utan att det upplevs som tungt eller fett. De båda upplever att deras hår blir mindre frissigt och att det blev mer lent och mjukt samt även återfuktat. De har verkligen tyckt om produkten och lät lite sugen på att köpa ett nytt när de tagit slut på produkten, kan tillägas dock att detta var innan de visste vad produkten kostade. Det avfärdade inte produkten helt men tyckte helt klart det var ett ganska saftigt pris för produkten.
Mina slutgiltiga tankar om produkten:
Både jag och min kompis (samt hennes dotter) är eniga om att produkten verkligen är dyr. För min del tycker jag att det är ett för högt pris för en hårprodukt och ytterligare en sak som drar ned mitt betyg är att den doftar så otroligt mycket. Varför kan inte hårprodukter vara parfymfria eller otroligt milt parfymerade om nu parfymen i produkten är viktig?
Samtidigt som min kompis verkligen har tyckt om produkten, dess effekt på hennes hår och doften så skulle hon nog ge produkten en 4/5, inte full pott alltså i och med prislappen på produkten.
Mitt betyg landar på 3/5. Då har jag tagit både min upplevelse och min kompis upplevelse i beaktning.
Detta är en produkt för dig som tycker om när ditt hår doftar mycket och behöver något som återfuktar och gör att ditt hår känns lent och fräscht. Desssutom passar den dig som är ute efter en lyx och som inte bryr sig särskilt om vad produkten kostar och därmed är beredd på att betala det höga priset.
Shu Uemura
Ultimate Reset Overnight Serum 90 ml