/ Tack @136092963 för att jag fick äran att testa Peter Thomas
Beauty Tester
Matilda
Beauty Pro
20/09/24-07:18(redigerad den 20/09/24-07:21)
Tack @KICKS för att jag fick äran att testa Peter Thomas Roth Water Drench
Hyaluronic Cloud Hydrating Body Cream. 😊
Lite om min hud: Den är något torr och dessutom känslig.
Det första jag lägger märke till är att den är parfymfri och därmed doftar den inte något speciellt, vilket är toppen då jag gärna undviker parfym i hudvårdsprodukter i och med att min hud är lite känslig. Det är en härligt fluffig och lätt kräm, nästan som en gel fast ändå inte. Produkten påstås kunna fuktboosta kroppen och återfukta på djupet. Dessutom påstås krämen kunna hjälpa till att synbart reducera fina linjer, rynkor, stramhet, ojämnheter och torra partier. Ska passa alla hudtyper, speciellt torr hud.
Produkten är trevlig att smörja in med, den sjunker in fort och jag känner mig återfuktad. Den har också funkat bra på min känsliga hud. Jag har nu använt produkten i lite mer än 1 vecka och smörjt in mig ungefär 2 gånger om dagen, en gång på morgonen och en gång på kvällen. Jag har använt upp ca 40% av produkten och därmed skulle jag säga att produkten inte är speciellt dryg. Jag har haft torra fläckar på benen (då jag kanske varit lite dålig på att smörja in mig) och dessa upplever jag har försvunnit nu när jag smörjt in mig regelbundet, så reducera torra partier kan jag nog hålla med beskrivningen om att den gör. Däremot kan jag tänka mig att en person med ännu torrare hud än vad jag har behöver ta ganska mycket produkt för att känna sig återfuktad och därmed kanske inte denna produkt riktigt räcker till för en väldigt torr hud. Det är endast 236ml och för priset tycker jag att det är väldigt dyrt då produkten inte upplevs som dryg. Därav kommer jag personligen inte själv köpa om denna då det finns billigare alternativ som gör samma jobb, speciellt om man smörjer in huden regelbundet.
Det är i det stora hela en trevlig parfymfri kräm som sjunker
in snabbt men ändå återfuktar huden men för min del är det inte så mycket mer än en kräm i mängden (där det finns billigare alternativ på marknaden) därför ger jag denna produkt 3/5 🌟
Peter Thomas Roth
Water Drench Hyaluronic Cloud Hydrating Body Cream 236 ml