/ Redken Acidic Color Gloss-kit! 🌟 Nej men lyckan nĂ€r jag
Beauty Tester
Isabella
Beauty Pro
11/01/25-08:07
Redken Acidic Color Gloss-kit! 🌟 Nej men lyckan nĂ€r jag fick reda pĂ„ att jag blev utvald att fĂ„ testa denna hĂ„rserie đŸ˜đŸ˜đŸ„ł Nu har jag anvĂ€nt och testat dessa produkter i ca en mĂ„nad och kĂ€nner mig redo för att ge min Ă€rliga recension ❀ Lite om mitt hĂ„r bara: Jag har inte ”suuper tunt” hĂ„r och absolut inte tjockt hĂ„r. Lite dĂ€r i mellan skulle jag sĂ€ga. Slingar ljusa slingor i mitt naturligt bruna hĂ„r, dĂ€rav brukar jag söka mig till fuktgivande hĂ„rserier dĂ„ mitt hĂ„r ofta kĂ€nns lite torrt. Jag har provat mĂ„nga olika mĂ€rken som exempelvis olaplex, K18, Maria Nila, Kevin Murphy, Björn AxĂ©n osv. Men aldrig riktigt hittat rĂ€tt för mig och mitt hĂ„r.. dĂ€rför tyckte jag det var extra kul att fĂ„ prova detta kit frĂ„n Redken dĂ„ jag inte testat nĂ„got frĂ„n detta mĂ€rke tidigare ⭐ Jag har schamponerat 2 gĂ„nger, anvĂ€nt gloss treatment och lĂ„tit den verka 5-10 minuter, balsamerat och sedan avslutat med leave-in treatment i fuktigt handukstorkat hĂ„r. Efter första gĂ„ngen jag provade hela kitet, var det första jag lade mĂ€rke till att hĂ„ret kĂ€ndes VÄLDIGT mjukt och följsamt. Seriens doft pĂ„minner om nĂ„got citrus-aktigt🍋 Doften Ă€r, enligt mig, ganska svag - alltsĂ„ ingen stark doft. Och det sitter inte kvar nĂ„gon stark doft i hĂ„ret efterĂ„t. Jag gillade konstisen pĂ„ bĂ„de schampot och balsamet, det var lĂ€tt att fĂ„ den mĂ€ngd produkt man ville ha frĂ„n flaskorna. MEN gloss treatment produkten var sÄÄ rinnig och ”vattnig” sĂ„ det var vĂ€ldigt svĂ„rt att veta vilken mĂ€ngd produkt som behövdes i hĂ„ret, samt att mycket rĂ„kade rinna ut frĂ„n hĂ€nderna nĂ€r man försökte dosera mĂ€ngden produkt. Som flera redan pĂ„pekat angĂ„ende ”Redken Acidic Color Gloss Glass Gloss Treatment” mĂ„ste man ha plasthandskar pĂ„ sig nĂ€r man anvĂ€nder denna produkt. Detta missade jag första gĂ„ngerna, vilket resulterat i att jag gĂ„tt runt och trott att jag har haft ”vinter-torra” hĂ€nder fast i handflatorna haha! Inget allvarligt, men man kĂ€nner att handflatorna Ă€r pĂ„verkade av nĂ„gonting.. eftersom fler verkat missa detta (nĂ€r man lĂ€ser andras recensioner) kan jag tycka att det borde kanske ingĂ„ ett par plasthandskar i förpackningen, nĂ€r produkten Ă€ndĂ„ kostar 559kr ordinarie pris. Leave-in gloss sprayen som skyddar frĂ„n vĂ€rme upp till 230grader, gillade jag verkligen! Den gör det den ska och eftersom det Ă€r en spray-flaska Ă€r den lĂ€tt att dosera och vĂ€lja hur mycket produkt man vill ha i hĂ„ret. HĂ„ret kĂ€nns lent och följsamt efter anvĂ€ndning. För att sammanfatta allt, jag gillade detta kit frĂ„n redken dĂ„ jag tyckte att hĂ„ret kĂ€ndes rent, mjukt och gav glans till viss del. DĂ„ hela serien utlovar glans och heter ”gloss” levde den kanske inte upp till 100% av mina förvĂ€ntningar pĂ„ MITT hĂ„r. Sedan har ju alla sjĂ€lvklart olika förutsĂ€ttningar och behöver olika sorters produkter. Jag tyckte fortfarande om marioteten av produkterna och kan tĂ€nka mig köpa om bland annat ”vĂ€rmeskyddet” igen. TACK snĂ€lla kicks för att jag fick prova denna serie frĂ„n Redken ❀
Acidic Color Gloss Leave-in 190 ml
Redken
Acidic Color Gloss Leave-in 190 ml
FortsÀtt utforska gemenskapen!