Redken Acidic Color Gloss Conditioner 500 ml – En ärlig recension
Jag har under de senaste fyra veckorna fått äran att testat Redken Acidic Color Gloss Conditioner!
Det är ett balsam som lovar glans, smidighet och färgskydd, men tyvärr fungerade det inte optimalt för mitt hår.
Mitt hår: Jag har fettigt tunt och fint hår.
Hur jag använde produkten: Jag använde Redken Acidic Color Gloss Conditioner varannan kväll under fyra veckor. Jag lät det verka en kort stund i duschen innan jag sköljde ur det.
Mina första intryck: Balsamet har en tjockare konsistens än många andra balsam som jag tidigare har testat. Upplevde produkten dryg och behövde inte en stor mängd per applicering, vilket är ett plus! Doften är ljuvligt blommig med en touch av citrus. Håret reagerade direkt efter appliceringen och kändes superlent, men när håret torkade kändes det frissigt, tovigt och svårborstat.
Resultat över tid: Tyvärr verkade inte produkten passa mitt hår särskilt bra i längden. Jag upplever att håret kändes torrare och mina toppar/split ends blev mer synliga än vanligt. Jag är osäker på om det beror på att produkten i sig inte passade mitt hår, eller om det var kombinationen med mitt schampo som inte var optimal. Balsamet lovar glans, men jag upplevde inte den lystern som jag hade förväntat mig.
Vad jag gillade mest – och minst.
Bäst med produkten: Jag gillade doften och att produkten var dryg! Man behövde bara en liten mängd vilket gör att den räcker länge.
Sämst med produkten: Tyvärr fungerade inte balsamet för mitt hår/hårtyp. Håret blev både torrare och frissigare i längderna än vanligt och mina kluvna toppar syntes tydligare.
Mitt ärliga omdöme: Jag är superglad att jag fick chansen att testa denna produkt! Trots att den inte fungerade för mig personligen, ger jag den 3 av 5 i betyg. Betyget baseras på att jag inte upplevde den glans jag hade förväntat mig samt att den inte gav den intensiva återfuktning som mitt hår behövde. Jag tror dock att produkten skulle kunna passa en annan hårtyp, kanske ett som inte är lika tunt och fint som mitt. Det är möjligt att kombinationen med mitt schampo inte var den bästa, men jag kan inte med säkerhet säga om det var det som påverkade resultatet negativt.