Jag är Beauty Tester för ”Redken Acidic Bonding Concentrate Shampoo” och det är alltid lika roligt att få testa produkter och utvärdera sen.
Jag har rakt, midjelångt hår med tunna strån. Typiskt ”skandinaviskt” säger frisörerna.
Det blir lätt tungt och platt. Plus att det finns en hel del ”babyhår” som frissar sig och behöver tämjas.
Flaskans utformning är något som tilltalar mig redan när jag öppnar paketet. Här har man tänkt till. Det värsta jag vet är osmidiga förpackningar i duschen när man är blöt och halkig. Det ska vara lätt att trycka ut önskad mängd utan att varken bli svettig eller få blånagel på tån på köpet.
Apropå mängden så behövs det inte alls mer än en fem-krona för mitt midjelånga hår. Det är lätt att gnugga schampot mellan handflatorna och sedan fördela det i hårbotten. Konsistensen är krämigt geléig.
Jag schamponerar alltid 2 ggr för att få bort alla produkter. Första omgången löddrar det inte så mycket men andra omgången blir det ett rejält och fint lödder.
Doften är behaglig och fräsch. Den sitter kvar som en frisk fläkt i håret efteråt utan att vara stark på något vis och den triggar därmed inte min migrän alls. Det är ett stort plus i kanten.
Den som vet den vet…
Jag tvättar mitt hår ungefär 2 gånger i veckan men nu är jag uppe i 3 gånger sen jag fick hem det här schampot och jag upplever att det är mindre frissigt och mera mjukt och följsamt för varje gång jag använt det.
Något negativt då…?
Jag har inte hittat något, det är möjligtvis det faktum att även min 18-åriga dotter har fattat tycke för schampot så det kommer snart behöva göras ett omköp på det.
Sen är ju allt relativt gällande pris på produkter. Just nu kostar det 328:- på kampanj och då skulle jag lätt göra ett omköp men till fullpris kanske jag skulle bli lite dum-snål.
Jag själv blir verkligen sugen på att även köpa balsamet och leave-in för att köra hela serien nu när det är sommar för då är jag säker på att resultatet skulle bli en topp-notering för mig och mitt hår!
Redken
Redken Acidic Bonding Concentrate Shampoo 300 ml