REDKEN Acidic Bonding Concentrate Leave-in Treatment
Jag har blivit utvald att testa denna produkt från Redken vilket är väldigt kul då det är den allra första hårprodukten någonsin som jag fått testa här på Beauty Talks. 😃
MITT HÅR:
Mitt hår är ganska långt och normaltjockt. Kan kännas lite torrt vintertid och ibland bli lite frissigt men annars ganska friskt och välmående. Har ALDRIG färgat, blekt eller slingat mitt hår. Låter det alltid självtorka och värmestylar det väldigt sällan.
Även om den här produkten är utvecklad för skadat, färgat, blekt och slingat hår, fungerar den bra även på naturligt hår som behöver lite extra vård och styrka.
Det är en produkt som ingår i en serie som lovar MYCKET:
Bekämpa ett års synliga skador i en enskild användning* med de fyra stegen i Redken Acidic Bonding Concentrate-regimen.
*System av Acidic Bonding Concentrate Intensive Treatment, Shampoo, Conditioner & Leave-in jämfört med oskadat hår.
Detta kan jag, av naturliga skäl, självklart inte bedöma dels för att mitt hår inte är skadat och i tillräckligt dåligt skick men också för att jag testar 1 av flera produkter som krävs för bästa möjliga resultat.
SÅ HÄR HAR JAG TESTAT under 2-3 veckor:
Jag tvättar året ungefär var 5:e dag och har efteråt i handdukstorrt hår applicerat produkten i topparna, halva längderna och i underhåret för att därefter låta håret självtorka.
FÖRPACKNING:
Själva förpackningen är en ljusgrå tub med lättöppnad kork. Hade gärna sett en pumpflaska istället för mindre kladd om man behöver mer.
PRODUKT:
Behaglig formula och doft. Ganska mild så borde inte störa doftkänsliga heller.
EFFEKT på håret:
Redan efter första användningen märkte jag skillnad – mitt hår kändes väldigt mjukt, mindre frissigt samt blev lättare att reda ut.
Detta höll ju dock inte ända till nästa hårtvätt så har applicerat även i torrt hår mellan tvättarna.
UTEBLIVEN EFFEKT på håret:
Kändes inte som att denna produkt är tillräckligt återfuktande för mitt hår samt att jag skulle önska mer glans.
PRISVÄRD? Nja! Inte riktigt för mitt hår i alla fall då den skulle bli ytterligare en produkt istället för att ersätta någon av de jag annars använder i min hårvårdsrutin, schampo, inpackning, balsam, leave-in spray och hårolja.
Jämför även med en liknande produkt jag använt, Biolage Bond Therapy Smooting Leave-In Cream, som jag tyckte gav minst lika bra resultat till något lägre pris.
Jag kommer av ovanstående anledningar inte köpa produkten själv men är glad över att ha fått testa den. 😃 Tack KICKS!
Redken
Redken Acidic Bonding Concentrate Leave-In Treatment