/ Recension VERSO N°8 Retinoate Eye Patch Jag har fått äran
Kristina
Beauty Pro
07/05/26-14:38
Recension VERSO N°8 Retinoate Eye Patch
Jag har fått äran att få testa VERSO N°8 Retinoate Eye Patch och är tacksam att få ha tagit del av det. Tack snälla Kicks! 💗
🌞 Användning
När dessa anlände slängde jag mig över dem då jag länge velat testa dem. Men tyvärr blir det inte jättelätt att göra en rättvis recension på endast ett par eye patches. Men jag har använt dem nu i alla fall och jag är nöjd med produkten. Jag applicerade dem på torr och rengjord hud. Tryckte på dem lätt och de sitter absolut på plats och glider inte omkring. Detta trots att de var rejält indränkta i serum i sin förpackning! Jag lät dem sitta i ca 30 min och tog sen av dem.
🌞 Beskrivning av produkten (Kicks.se).
Dessa ögonpatches är utvecklade för att synbart reducera fina linjer och rynkor samtidigt som de återfuktar på djupet och ger huden ny spänst och lyster. Den uppgraderade formulan innehåller avancerad exosomteknologi, inklusive centella asiatica-exosomer från växtstamceller. Kamomillextrakt (Chamomilla Recutita) tillför lugnande och uppfriskande egenskaper som hjälper till att reducera svullnad och ge ett mer utvilat intryck.
🌞 Min hud
Jag har en ganska normal hy och har inga direkta problemområden.
🌞 Första intrycket
Jättesköna att ha på. De sitter på bra och glider inte omkring. Patchesen är indränkta i serum. Det känns som att de återfuktar rejält i sitt område.
🌞 Funkade den?
Efter endast en användning är det supersvårt för mig att avgöra om de funkar. Ljusade de upp? Nej. Djupverkande återfuktning? Ja. Lugnande för huden? Vet ej. Jämnar ut huden? Inte direkt.
🌞 Förpackningen
En klassisk engångsförpackning så det finns inte så mycket mer att säga om det yttre. Inuti ligger patchesen i en hårdare förpackning ordentligt inpackade med jättemycket serum. Lite småkladdigt att få upp dem. Jag gillar också formen på patchesen.
🌞 Hur känns den på?
Svalkande, återfuktande, glider inte omkring, småkladdigt innan de är på plats.
🌞 Min slutsats
+ Återfuktande
+ Lättanvänd
+ Rikligt med serum även efteråt
+ Formen på patchesen
- Lite för kladdigt
- Priset
🌞 Den får 4/5 💫
Är det en keeper? Jag blir absolut lite sugen på att testa fler.
Kommer jag att köpa den igen? Kanske. Jag är inte övertygad om att dessa är de bästa eye patchesen på marknaden. Priset är ganska högt. Nu har jag fått testa dem och vet hur de känns och kanske det blir ett köp längre fram. 😊 Tack Kicks!