/ Recension: Redken Acidic Color Gloss-serien Jag fick nu för
Beauty Tester
Leonor
Beauty Pro
27/12/24-15:12
Recension: Redken Acidic Color Gloss-serien Jag fick nu för ungefär en månad sedan chansen att testa detta kit från Redken. Som någon med lockigt 3B-hår, en känslig hårbotten, och färgad balayage, kan jag säga att Redken Acidic Color Gloss-serien imponerade på flera nivåer. Den lyckades inte bara skydda min känsliga hårbotten utan också hålla mina färgade delar av håret fräscha utan att jag behövde springa till frisören för touch-ups hela tiden. 1. Acidic Bonding Concentrate ShampooSchampot var en positiv överraskning för min känsliga hårbotten. Det rengjorde mitt hår utan att orsaka irritation eller torrhet, vilket ofta är ett problem för mig. Brukar vara känslig första gångerna jag använder en ny sorts schampo men denna gång fick jag faktiskt inga utslag. Håret kändes mjukt och återfuktat efter användning vilket kom som en chock då jag oftast måste använda en produkt flera gånger innan håret vänjer sig.  Fördelar:  Skonsam mot känslig hårbotten och orsakar inte eksem.  Rengör effektivt utan att torka ut lockarna.  Bevarar toner i färgat hår. Lite räcker långt Nackdelar: Kan kännas lite tungt på mina lockar om jag använder för mycket. Flaskan är inte den mest prisvärda om du har långt hår. Lite dryg av sig så kan vara slitsamt om du brukar schamponera fler än 2 gånger. 2. Acidic Bonding Concentrate Conditioner Hade precis som jag nämnde tidigare inga förhoppningar på denna conditioner då jag oftast måste vänja mig vid nya produkter ett längre tag. Men förvånansvärt så kändes det att håret lent och efter att ha fönat håret så insåg jag att conditionern hade återfuktade på djupet och gjorde det enkelt att reda ut håret utan att orsaka friss. Mina lockar kändes verkligen definierade och mjuka. Jag behöver också alltid kamma håret väldigt aggressivt då det trasslar sig jämt men denna gång var nog en av de första gångerna i livet jag kammade håret på 2 minuter.  Fördelar: Intensiv fukt som hjälper till att reda ut lockigt hår. Skyddar mot värme och håller färgen längre. Känns skonsamt och lugnande på hårbotten. Nackdelar: Kräver lite tid att arbeta in i mitt tjockare hår. (kanske en personlig grej) Starkare doft än jag föredrar. (inte värst irriterande men kan vara en nackdel om du är känslig mot det) 3. Acidic Color Gloss Treatment Denna behandling är ett måste för att hålla hårets färg kall och glänsande. Den gav en vacker, spegelblank finish och gjorde att jag slapp tona håret lika ofta vill egentligen undvika att tona håret ofta då det känns slitsamt för min hårbotten. Dock råkade jag glömma handskar vid en användning, vilket gjorde mina händer torra och slitna – så se till att använda handskar! Fördelar: Förhöjer färgens glans och eliminerar gula toner. Skyddar och jämnar ut hårstråna. Perfekt för att förlänga tiden mellan frisörbesök. Nackdelar: Kräver handskar vid applicering för att skydda händerna. Effekten är temporär och behöver upprepas. 4. Acidic Leave-In Treatment Denna leave-in-behandling var en lifesaver för mina torrare lockar och mina blonda toppar. Den gav en silkeslen känsla och skyddade mitt hår från värmeskador när jag stylade det. Spray flaskan har en låsmekanism som hjälper om man inte vill att någon ska råka spraya samt om du vill ta med den på en resa.  Fördelar: Lätt att applicera och fungerar som en snabbfix. Perfekt för torra lockar och förebygger slitage. Skyddar effektivt mot värme upp till 230 °C. Nackdelar: Kan kännas klibbig om jag råkar använda för mycket. Har en något starkare doft än vad jag föredrar. Spray funktionen är något kort så behövde spraya några fler gånger. Slutsats: Redken Acidic Color Gloss-serien passar perfekt för mig med lockigt hår, känslig hårbotten och färgad balayage. Den vårdar, skyddar och gör att jag slipper tona mitt hår så ofta. Dock är dofterna något starkare än jag skulle önska, och det gäller att använda handskar för att undvika torra händer vid glossbehandlingen. Frågan är då om dessa är värda att köpa om? Ja och nej skulle jag säga. För någon som inte har färgat sitt hår så ser jag inte fördelen med just dessa produkter riktade till att bevara färg och ge glans. Serien är lite åt det dyrare hållet men trots detta är produkterna definitivt värda att testa – särskilt om du vill ge ditt färgade hår lite extra kärlek. Kommer definitivt köpa om Color Glossen och Leave in sprayen då dessa var produkter värda priset 🌟
Acidic Color Gloss Glass Gloss Treatment 237 ml
Redken
Acidic Color Gloss Glass Gloss Treatment 237 ml
Fortsätt utforska gemenskapen!