Recension-> Kérastase Genesis Serum
Jag har för första gången blivit en Beauty tester och jag är mer än glad – som jag har längtat! Nu vill jag verkligen göra ett bra jobb, så här kommer min recension:
Jag har använt Kérastase Genesis Serum i några veckor nu och jag är imponerad. Först och främst: doften! Den är underbart fräsch och örtig med en hint av gin (pojkvännens ord!), vilket gör hela rutinen både lyxig och mysig. Däremot vill jag nämna att om du är känslig för starka dofter så kan denna kännas lite för intensiv. Jag har själv varit väldigt doftkänslig tidigare, så jag vet hur jobbigt det kan vara.
Jag applicerade en pipett varje morgon ( i o m att jag duschar så ofta), istället för den rekommenderade mängden vilket är 4 pipetter – annars skulle den ta slut alldeles för snabbt, serumet är inte drygt tyvärr. Men det gör faktiskt inte så mycket eftersom resultatet är så bra. Det bästa är att håret inte blir fett eller tungt, utan känns rent och fräscht i hårbotten.
En sak jag absolut inte hade väntat mig var volymen! När serumet torkat får mitt normalt väldigt mjuka och lätt plattade hår en härlig lyft – något jag verkligen uppskattar eftersom jag annars brukar gå runt med ganska “slickat” hår.
Jag gillar också att det känns vårdande på djupet. Hårbotten känns lugnare tack vare serumet och jag tappade mindre hår i duschen redan efter kort tid. Produkten känns genomtänkt, från pipetten till den lätta konsistensen som snabbt sjunker in.
Kort sagt: ett lyxigt serum som gör hårvårdsrutinen roligare, stärker håret och ger både oväntad volym och härlig doft. Jag är supernöjd och ser verkligen fram emot att fortsätta testa!