/ Recension - Frizz Shield Spray från Moroccanoil✨ Jag har
Thea
Beauty Pro
30/01/26-22:23(redigerad den 30/01/26-22:26)
Recension - Frizz Shield Spray från Moroccanoil✨ Jag har ett hår som lätt blir frissigt, så jag var väldigt nyfiken på att testa denna spray från Moroccanoil. Jag har använt den i nytvättat, handdukstorkat hår tillsammans med min vanliga volymmousse. Sprayen var lätt att applicera och fördela, och håret kändes mjukare och mer följsamt utan att bli tungt. Produkten är värmeaktiverad så har fönat håret torrt vid användning (likt Color Wow sprayen). Efter några användningar märkte jag att frisset höll sig mer under kontroll. Fick även lite extra glans och håret kändes mer följsamt efter styling. Produkten ska även vara fuktavvisande vilket inte är något jag hunnit märka än. Tyvärr klarade den inte Norrlands snöstormar (vilket är förståeligt🙈) men kan tänka mig att den nog funkar i lätt fukt. Upplevde vid vissa användningar att håret blev statiskt, men det kan såklart bero på andra faktorer. Doften är den klassiska Moroccanoil-doften som är god och känns lyxig, även om den inte är min personliga favorit. Ett plus är att den har värmeskydd. Överlag en bra produkt som jag tycker gör vad den lovar!😊 Tack Kicks!💞 (Hittar tyvärr inte produkten så kan inte tagga den)
Fortsätt utforska gemenskapen!