đRecension av Redken Acidic Bonding Concentrate Leave-In Treatmentđ
Okej, lÄt oss prata om Redken Acidic Bonding Concentrate Leave-In Treatment.
Jag har kört vÀrmeverktyg i alldeles för mÄnga Är (plattÄngen var basically min bÀsta vÀn i gymnasiet...), vilket har lÀmnat mitt hÄr rÀtt torrt, trött och allmÀnt trÄkigt. Mitt hÄr Àr inte fÀrgat eller kemiskt behandlat, men det har definitivt sett bÀttre dagar.
Efter att ha testat schampot i Redken Acidic Bonding Concentrate-serien (och ĂLSKAT det) blev jag riktigt nyfiken pĂ„ leave-in-behandlingen. Och Ă€ven sĂ„ tacksam över att nu ha fĂ„tt testa bĂ„da dessa som beautytester!
KĂ€nsla & Konsistens
KrĂ€mig men lĂ€tt. Det Ă€r nog det bĂ€sta sĂ€ttet att beskriva konsistensen. Den glider genom hĂ„ret sĂ„ smidigt, och det kĂ€nns som att hĂ„ret bara dricker upp den. Inget klet, inget flott, bara Ă„terfuktat, mjukt och silkeslent. Har testat att applicera den bĂ„de i fuktigt och torrt hĂ„r â och chockerande nog gillar jag den nog bĂ€st i torrt?!
Doften? En dröm.
Den luktar som att man precis varit pĂ„ salong â frĂ€scht, lite lyxigt, men inte övervĂ€ldigande. Det Ă€r en sĂ„n dĂ€r doft som gör att man sniffar pĂ„ sitt eget hĂ„r under dagen (det gör vi vĂ€l alla?).
Effekten â mĂ€rks det verkligen?
JA. Mitt hÄr kÀnns starkare, ser blankare ut och det Àr framför allt mycket lÀttare att reda ut efter tvÀtt. Mindre friss, mer glans.
Och ja, den innehÄller vÀrmeskydd! Det Àr typ guld vÀrt för oss som vÀgrar slÀppa vÀrmeverktygen men ÀndÄ vill behÄlla ett friskt och starkt hÄr.
Vem borde testa den?
Alla med torrt, slitet, vĂ€rmeskadat hĂ„r â oavsett om du fĂ€rgar eller inte. Har du tunt hĂ„r? Inga problem, en liten klick rĂ€cker gott. Har du tjockt, torrt hĂ„r? DĂ„ kan du ta lite mer, men det hĂ€r Ă€r en lyxig rackare, sĂ„ man vill inte slösa.
Slutsats
Den hÀr kommer fÄ stÄ kvar lÀngst fram i badrumsskÄpet.
Den kompletterar schampot i serien perfekt, och tillsammans har de gjort skillnad för min hÄrkvalitet.
Jag rekommenderar den varmt till dig som anvÀnder vÀrmeverktyg ofta och vill ge hÄret bÄde nÀring och skydd utan att tynga ner det.
NĂ€r den hĂ€r lilla leave-in-flaskan flyttade in i badrumsskĂ„pet sĂ„ sa mitt slitna hĂ„r TACK â och jag med!
Redken
Redken Acidic Bonding Concentrate Leave-In Treatment