đ«§Recension av Redken Acidic Bonding Concentrate Shampoo đ«§
Efter att ha hört mycket gott om Redken Acidic Bonding Concentrate Shampoo blev jag sÄ glad nÀr jag blev utvald beautytester för just denna produkt!
Jag har inte fĂ€rgat hĂ„r, men mitt hĂ„r Ă€r ganska slitet, frissigt och har fĂ„tt ta en hel del stryk av vĂ€rmeverktyg och styling genom Ă„ren. SĂ„ jag var riktigt nyfiken pĂ„ om det hĂ€r schampot skulle göra nĂ„gon skillnad â och det gjorde det.
Förpackning & första intryck:âš
Schampot kommer i en stilren, vit plastflaska som kĂ€nns vĂ€ldigt lyxig! Designen Ă€r enkel men kĂ€nns professionell â vilket stĂ€mmer överens med Redkens salongskĂ€nsla.
Minus för att det inte Àr pump (det borde vara standard pÄ allt över 200 kr, eller Àr det bara jag?)
Konsistens & applicering:âš
Schampot har en tjock, krĂ€mig konsistens som kĂ€nns lyxig redan vid första anvĂ€ndningen. Det löddrar inte jĂ€ttemycket â vilket Ă€r vanligt med sulfatfria produkter â men tillrĂ€ckligt för att ge en ren men skonsam kĂ€nsla. HĂ„ret kĂ€nns vĂ„rdat redan under tvĂ€tten, och man behöver inte alls mycket produkt för att det ska rĂ€cka. Stort plus!
Doft:âš
Mild, frĂ€sch och lite salongig. Den tar inte över och stannar inte kvar sĂ€rskilt lĂ€nge i hĂ„ret efter tvĂ€tt â perfekt för dig som inte vill att schampot konkurrerar med andra dofter som tex. parfym!
Effekt & resultat:âš
HĂ€r mĂ€rkte jag faktiskt skillnad redan efter ett par anvĂ€ndningar. Mitt hĂ„r kĂ€ndes mindre frissigt, mer följsamt och starkare â som att varje hĂ„rstrĂ„ fĂ„tt lite extra motstĂ„ndskraft. Det blev ocksĂ„ mĂ€rkbart mjukare och sĂ„g friskare ut utan att kĂ€nnas tungt eller platt.
En annan positiv överraskning Ă€r att hĂ„ret kĂ€nns rent lĂ€ngre Ă€n vanligt â jag behöver inte tvĂ€tta det lika ofta, vilket Ă€r ett stort plus för mig som annars behöver tvĂ€tta hĂ„ret varannan - var tredje dag!
Vem passar det för?
âšDet hĂ€r schampot riktar sig till dig som har fĂ€rgat, skadat eller slitet hĂ„r. Har du ett vĂ€ldigt fint eller lĂ€tt fett hĂ„r kan det kĂ€nnas lite tungt om du anvĂ€nder för mycket produkt.
Men det Àr ett toppenschampoo för dig liksom mig som anvÀnder vÀrmeverktyg ofta eller bara behöver bygga upp hÄrets styrka.
Pris & helhetsintryck:
âšOm jag ska nĂ€mna nĂ„got minus sĂ„ Ă€r det de relativt höga priset â men med det sagt kan jag Ă€ndĂ„ tycka att det Ă€r vĂ€rt det. Schampot Ă€r drygt, ger tydliga resultat och kĂ€nns som en riktig investering i hĂ„rets hĂ€lsa. Extra plus att det Ă€r pH-balanserat och sulfatfritt.
Betyg: 4,5/5
Jag har Ànnu inte testat balsamet eller leave-in frÄn samma serie, men efter att ha testat schampot Àr jag riktigt sugen. NÄgon annan som testat hela serien?
Redken
Redken Acidic Bonding Concentrate Shampoo 300 ml