/ Recension av OUAI Hair And Body Mist St Barts Detta är en
Nikki
Beauty Pro
18/11/25-20:09

Recension av OUAI Hair And Body Mist St Barts

Detta är en ganska lätt doft som för tankarna till sommar och varma sandstränder. Saftig tropisk frukt, vita blommor, mysk och salta stänk.

Inleder tropiskt fruktigt, sött och saftigt. Efter mindre än en halvtimme har trion av klassiska vita blommor, apelsinblomma, jasmin och tuberos, tagit över. Lägg till det lätta stråk av sältan i havsluft, mysk och lite söt amber.

Doftmässigt kommer denna mist väldigt nära en av mina parfymer från Clean, Beach Vibes EdP.

Har och har haft ganska många olika mister bl a flera Sol de Janeiro men även t ex Rituals.

Prismässigt ligger denna ungefär på samma nivå som Sol de Janeiro. Något dyrare men flaskan är också något större.

Hållbarheten kan jag inte klaga på. På min hud håller denna mist ungefär lika bra som Clean Classic Beach Vibes EdP (som jag dock tycker håller något sämre än de flesta andra Clean dofter) och det är ändå en EdP.

Har självklart även jämfört St Barts med några olika Sol de Janeiro. Dessa är ju väldigt kraftigt doftande mister så inledningsvis, och första timmen, försvinner nästan St Barts i jämförelse då det är en mycket mer finstämd doft men kom tillbaka efter sådär 4-5 timmar för då har det jämnat ut sig. Doften anas fortfarande men min hud doftar inte parfym, den doftar semester.

Förpackningen vet jag faktiskt inte riktigt vad jag tycker om, kanske lite tråkig men på något sätt också ganska befriande enkel, som en barfotapromenad längs stranden.

Hair And Body Mist St Barts 97 ml
Ouai
Hair And Body Mist St Barts 97 ml
Fortsätt utforska gemenskapen!