Recension av Million Gold For Her Parfum – Paco Rabanne ✨
📦 Förpackning & design
Alltså, flaskan… wow! Den är verkligen som en liten guldskatt som skiftar från mörkt till ljust guld, classy och lyxig rakt igenom. Och spraymisten? Perfekt! Den sprider doften jämnt och mjukt. Känns som att man applicerar LYX i slowmotion varje gång.
🌸 Doft & första intryck
Jag måste erkänna – när jag först läste om parfymen tänkte jag “yes, detta kommer bli min nya favorit!”. Men nej… tyvärr är det inte min typ av doft. Den är väldigt tung och blommig, och vaniljen jag hoppats på känns nästan lite blyg i bakgrunden. Jag gillar gourmanddofter, lite sötare och lite lättare dofter, så den här är lite för intensiv för mig. MEN som kvällsdoft absolut. Sensuell, lyxig och glamourös, perfekt om du vill ha en doft som säger “hej, här är jag!”
⏳ Hållbarhet
Här blir jag riktigt imponerad! Den sitter kvar på både kläder och hud hela dagen, även efter en dusch. Ett sprut räcker verkligen långt. Den är typ parfymens version av en lång kram som vägrar släppa taget.
💰 Pris
30 ml kostar 1050 kr. Visst, den ligger i den dyrare klassen, men gillar man doften så är den helt klart värd det. Med tanke på designen, lyxkänslan och framför allt hållbarheten får man verkligen mycket för pengarna.
✅ Summering
Jag är supertacksam att jag fick testa Million Gold For Her! Den blir tyvärr ingen ny favorit jag sträcker mig efter, men flaskan är så snygg att den nästan känns som ett smycke i badrumsskåpet.
Har ni testat Million Gold For Her eller någon annan Paco Rabanne-doft? Jag vill höra era åsikter!
Rabanne
Million Gold For Her Parfum 90 ml, Refillable