/ RECENSION av Elizabeth Arden's Ceramide Hyaluronic Acid +
Nikki
Beauty Pro
22/02/26-08:57(redigerad den 22/02/26-09:01)
RECENSION av Elizabeth Arden's Ceramide Hyaluronic Acid + Peptides Water Cream 💧💦 (+ tester av Ceramide Capsules Hyaluronic Acid + Peptides) Tack KICKS för förtroendet! 🩷 Ceramide Hyaluronic Acid + Peptides Water Cream är en ansiktskräm som innehåller bl a hyaluronsyra, peptider och ceramider. Alla milda ingredienser som återfuktar, plumpar och stärker hudbarriären. Ingredienser jag älskar och som passar alla hudtyper. Min hudtyp: torr och kan ibland vara lite känslig. Tid jag testat produkten: ca 2-3 veckor Använt den som dagkräm men även testat den som nattkräm några kvällar i rad. Också i kombination med de kapslar som skickades med. Intryck av förpackning: lite blandade känslor här. Ser vid första anblicken ut som en lyxigare deodorant så ger inte den lyxiga helhetskänslan jag vill ha av en produkt i denna prisklass. Dock är den både praktisk och hygienisk. Intryck av produkt - formula & doft: Det är en lätt ansiktskräm med en nästan lite gelaktig formula. Parfymerad, fräsch ganska svag doft. Krämen går snabbt in och huden känns väldigt len. Resultat efter drygt 2 veckor: Alltid lite nervöst att bryta en väl fungerande hudvårdsrutin då min hud på vintern är torrare och mer känslig än vanligt. Det har också varit åtskilliga minusgrader under större delen av testperioden. Min hud kändes dock fortsatt mycket bra återfuktad och ingen som helst irritation eller annat upplevdes. Vad gillar jag mest och minst? Mest: Jättehärlig formula och en kräm som ger min hud vad den behöver. Dock får jag fortfarande störst wow-känsla av kapslarna. Har testat dessa innan de berikades med peptider och de är fortfarande lika dryga och med samma lent smöriga formula. Minst: Utan tvekan priset, 1250 kr för 50 ml upplever jag orimligt. Har tre produktalternativ som jag gärna köper om och som jag upplever ger min hud ungefär samma vårdande och återfuktade resultat och de kostar på KICKS ca 1/3 av priset. Skulle personligen föredra att den var parfymfri. Då den har en lättare formula och är perfekt som dagkräm även under makeup (har testat den med foundation från både Lumene och IT Cosmetics) så hade den gärna fått vara med SPF. Detta var mitt ärliga omdöme av denna hudvårdsprodukt som jag ändå valde att recensera efter en relativt kort tid. Den huvudsakliga anledningen till att jag tyckte det kändes rimligt var att min hud vid denna tidpunkt redan var så välmående och återfuktad som den nästan kan vara mitt i vintern och att då bryta det för att testa en ny produkt som bibehåller den statusen är ett tillräckligt bra betyg för mig samt att den tid som skulle behövas ge produkten för att se ett synbart plumpande resultat med mindre fina linjer osv. är svårt att rättvist kunna bedöma på min ännu lite för unga hud. Slutsats: Produkterna i sig är fantastiskt härliga och för endast den känslan skulle jag ge högsta betyg. Men priset, som för de flesta, inte är oviktigt är alldeles för högt. Och slutligen (för mig): Bort med parfymen och in med SPF!
Ceramide Hyaluronic Acid + Peptides Water Cream 50 ml
Elizabeth Arden
Ceramide Hyaluronic Acid + Peptides Water Cream 50 ml
Fortsätt utforska gemenskapen!