đRecension av Ecooking Hyaluronic Serumđ
Okej, dags att snacka om Ecooking Hyaluronic Serum.
Jag har alltid haft en hud som lÀtt kÀnns torr, lite trött och ibland livlös, sÀrskilt efter perioder med stress, sena kvÀllar och slarvig Äterfuktning. SÄ nÀr jag började anvÀnda det hÀr serumet kÀndes det direkt som en riktig fuktboost pÄ flaska.
Konsistens & kÀnsla
Serumet har en lĂ€tt, gelĂ©liknande konsistens som nĂ€stan kĂ€nns som vatten men Ă€ndĂ„ har ett hĂ€rligt grepp om huden. Det sjunker in snabbt utan att kĂ€nnas kladdigt och funkar perfekt bĂ„de under dag- och nattkrĂ€m. Huden kĂ€nns direkt mjukare och mer âplumpadâ.
Doft
NÀstan obefintlig & helt parfymfri. Ett stort plus om du, som jag, föredrar mild och snÀll hudvÄrd utan onödiga dofter.
Effekt â mĂ€rks det verkligen?
Ja, verkligen. đŠ
Efter bara nÄgra dagars anvÀndning kÀndes huden tydligt mer Äterfuktad, mindre stram och betydligt frÀschare, sÀrskilt pÄ morgonen. Hyaluronsyran jobbar bÄde ytligt och djupare i huden, vilket gör att huden kÀnns bÄde mjukare och mer spÀnstig. Jag upplever ocksÄ att huden hÄller fukten bÀttre under dagen och att glowet hÄller i sig lÀngre.
Hur jag anvÀnder den
Jag applicerar 2â3 droppar pĂ„ lĂ€tt fuktig hud, bĂ„de i ansiktet, pĂ„ hals och dekolletage, morgon och kvĂ€ll innan min vanliga krĂ€m. Funkar Ă€ven jĂ€ttebra under makeup.
Pris
Priset ligger pÄ 609 kr för 20 ml, vilket jag personligen tycker Àr ganska dyrt i förhÄllande till mÀngden man fÄr, sÀrskilt jÀmfört med andra hyaluronserum pÄ marknaden som ger liknande effekt till ett lÀgre pris. Samtidigt Àr kvaliteten hög, sÄ det handlar vÀl mer om hur mycket man Àr villig att lÀgga pÄ just den hÀr typen av produkt.
Vem passar den för?
âš Torr eller fuktfattig hud
âš Dig som vill ha mer plump och glow
⚠Dig som vill ha en lÀtt, icke-kladdig bas
⚠KÀnslig hud eller dig som föredrar parfymfritt
Slutsats
Ecooking Hyaluronic Serum Ă€r ett riktigt bra fuktserum som gör det det ska- Ă„terfuktar pĂ„ djupet, ger huden ett frĂ€schare utseende och hjĂ€lper till att bevara ett fint glow. Resultatet mĂ€rks snabbt och kvaliteten kĂ€nns hög. Samtidigt upplever jag att priset Ă€r högt i förhĂ„llande till mĂ€ngden och jĂ€mfört med andra hyaluronserum pĂ„ marknaden. Jag kommer absolut att anvĂ€nda upp flaskan eftersom jag tycker om kĂ€nslan och effekten, men jag kommer troligtvis inte att köpa om den igen just pĂ„ grund av priset.âš