Produkt: Max Factor Masterpiece 2 in 1 lash wow i färgen midnight blackHej hörni!
Jag hade turen att bli utvald till beauty tester för denna mascara från Max Factor. Såå kul att få testa. Nu har jag testat produkten några gånger och ska försöka ge en recension av den. Mascaran har egenskaper att ge både volym och längd, vilket jag tycker den gör helt okej. Borsten är en bra form för att fungera som både längd och volym då den är lagom stor och med ganska tunna piggar vilket gör att det känns som fransarna separeras bra och ändå får länge. Jag är dock ett stort fan av vattenfasta mascaror då jag tycker de är lite mindre vattniga i konsistensen och därför håller fransarna uppe mycket bättre samt att de håller mycket längre. Med denna mascaran (som ej var vattenfast) så tycker jag fransarna började vika sig nedåt direkt efter applicering, trots att jag böjt fransarna strax innan. Det kändes som produkten var lite för blöt och därför tyngde ner fransarna. Kanske blir detta mindre påtagligt när mascaran varit öppen ett tag och då kanske inte är lika blöt längre, vi får se. Något annat jag tyckte var att den inte höll alls lika bra som vattenfasta mascaror jag brukar använda. Efter att ha haft mascaran på ett tag så hade den börjat åka bort och jag hade inte så mycket mascara kvar på fransarna. Det jag dock gillar är att den var lätt att tvätta bort vilket känns skonsammare för fransar och ögon. Dock innerbar ju detta att den inte höll lika bra på fransarna som sagt. Överlag är jag inte särskilt imponerad av denna, men alla tycker ju olika. Är det någon av er som har en annan upplevelse av denna, eller tycker ni som mig? Tycker den funkar och kommer ge den några fler chanser, men är inte särskilt imponerad än så länge 🌸💕
Masterpiece Max Mascara 001 Black