Paulas Choice CellularYouth Longevity Serum đ
"Ett serum med bevisad effekt:
âą JĂ€mnar ut hudtonen
âą Stramar upp
âą Lyfter
âą Ăkar lystern
âą JĂ€mnar ut fina linjer
âą Reducerar uppkomsten av rynkor
⹠Förfinar hudtexturen
⹠FörbÀttrar elasticiteten
⹠StÀrker hudbarriÀren
âą Ă terfuktar
âą Plumpar huden
⹠Stödjer hudens mikrobiom"
SÄ kul att Cassandra skrev ett inlÀgg om Longevity produkter i januari (?) med bla PC och Mantle sÄ man fick upp ögonen och sen att Kicks slÀppte det som ett BeautyTest! Tack för förtroendet. HÀr Àr min recension:
đââïž Om mig:
31 Är och glowsearcher. Min hud Àr torr med början till fina linjer. AnvÀnder mycket fukt och fett i min rutin.
đ Första intryck:
Lyxig "space-ig" glasflaska. Formulan Àr rosa och ganska rinnig. Jag upplever inte att den har nÄgon speciell doft. LÀtt att arbeta in.
đŠ Hur jag anvĂ€nder produkten:
Jag (som de flesta andra beautytesters) har lÀst att man ska ta 1 pump, 2 ggr/dag. KÀndes lite snÄlt men jag kan hÄlla med om att mer Àn det blir ganska mycket pga rinnig produkt. Till min törstiga hud har jag ÀndÄ tagit 2 pump 1-2 ggr/dag efter toner/essence och det har rÀckt till ansikte, hals, dekolletage och nacke.
đ Resultat över tid:
Efter ca 6 veckor har jag œ flaskan kvar. Jag upplever att min hud Ă€r Ă„terfuktad och plumpad hela dagen och att sminket blir snyggare. Kanske Ă€r det för att vissa linjer blivit mindre? đ
đ Vad jag gillade mest:
Att den hÄller vad den lovar Àven nÀr den Àr testad under den tuffaste Ärstiden!
đ Vad jag gillade minst:
Ărlig talat sĂ„ vet jag inte, jag kĂ€nde inget "wow!" nĂ€r jag började anvĂ€nda serumet (anvĂ€nder redan bl.a. peptider, vitamin A + C och försöker jobba agewell) men jag vet heller inte vad jag missar om jag skulle sluta.
âïž Overall:
Jag Àr nöjd sÄ jag ger serumet 4/5 (för avsaknad av wow-effekten). Kan tÀnka mig att köpa det igen och kommer rekommendera det vidare om man har budgeten (870:- för 30ml).