Paula’s Choice CellularYouth Longevity Serum
Nu har jag använt Paula’s Choice CellularYouth Longevity Serum i två veckor, ikväll är det precis två veckor. Utifrån liven som sändes på Instragram så tar det ca 8 veckor innan man ser resultat – det långsiktiga resultatet.
Jag har använt detta serum varje dag - morgon och kväll då det varit beskrivet tillvägagångssätt på förpackningen. Vart i min rutin har varierat men har i huvudsak använt det efter i ordning: rengöring – (ev exfoliering) – toner – CellularYouth Longevity Serum – annan återfuktande serum – aktiv produkt (kvällstid) - ansiktskräm.
Kvällarna använder jag även retinal 6 från Medik8 samt receptbelagd produkt med azelainsyra (för att minska akneutbrott) som jag varvar varannan kväll. Upplever inte att serumet på något sätt bidrar till irritation eller liknande. Dock väntar jag oftast minst 30 minuter innan jag lägger på en aktiv produkt, just att låta denna verkligen sjunka in.
Jag har kombinerad hy som blir blank under dagen i T-zonen men torr på på kinder osv. En riktigt jobbig hud 😅
Jag har använt ca 2-3 pumpar i ca 9 dagar innan jag åter tittade på sändningen på Kicks hudvård där de uppger att 1 pump räcker. Då produkten sjunker snabbt in i huden har jag fått dela upp produkten i ansiktet innan jag klappar in det för att få en jämn fördelning. På bilden kan ni se hur mycket som finns kvar efter två veckors användande dag och kväll där 9 dagar av 14 har tagits 2-3 pumpar per användning för att sedan gå över till 1 pump per användning.
Tycker den doftar något, väldigt mild men lite unken doft. Försvinner ganska snabbt. Ej parfymaktigt, vilket för mig är ett plus då jag helst undviker hudvård med parfym i. Som jag skrivit ovan, den absorberas snabbt in i huden. Lämnar inget kladd. Funkar bra under smink. Om jag ser några tydliga resultat? Inte direkt. Jag upplever dock min hud mer återfuktad längre tid under dagen, vilket kan bero på detta serum. Möjligen att den hjälper till att behålla fukten i huden. Men jag hade inte heller förväntat mig stordåd av resultat efter så här kort tid, behöver minst 8 veckor för att utvärdera. Men jag tyckte vid första applicering att detta var ett serum jag ville ge en ärlig chans – så jag beställde ett till direkt.
Så min upplevelse hittills är helt klart positiv hittills. Den går fint in, den sitter bra under smink, den fungerar bra med andra produkter. Jag tror detta kan vara en långsiktig keeper! Men priset är ganska saftigt så jag hoppas att 1 pump kommer fungera för mig så att en flaska håller längre, det kan annars vara risken att jag inte köper om den.
Paula's Choice
CellularYouth Longevity Serum 30 ml