/ Paco Rabanne Million Gold For Her Parfum đŸȘŸđŸŒł Tack KICKS
Nikki
Beauty Pro
04/10/25-14:56(redigerad den 04/10/25-14:56)
Paco Rabanne Million Gold For Her Parfum đŸȘŸđŸŒł Tack KICKS för att jag fĂ„tt möjligheten att testa denna nylanserade flanker. Har haft originaldoften i mini och Ă€ven provdoftat den tidigare flankern Million Gold For Her Pure Jasmine EdP vid nĂ„gra tillfĂ€llen sĂ„ kĂ€nner ganska vĂ€l till doftkollektionen. JĂ€ttefin lyxig flakong men lite trĂ„kigt att Rabanne valt att snĂ„la in pĂ„ flaskans dekoration dĂ„ den sĂ„ ikoniska lĂ€nken endast finns pĂ„ de större förpackningarna men saknas pĂ„ den lilla (30 ml). Doften öppnar med ovĂ€ntat mycket citrus, sedan kommer rosen in. Tycker om inledningen men jasminen som utlovats kan jag knappt kĂ€nna och nĂ„gra upplyftande och ljusa, lite lĂ€tt tropiska solar noter kan jag inte identifiera överhuvudtaget. Ylang Ylangen tar över fullstĂ€ndigt med sin kombination av fyllig blommighet och strĂ€va trĂ€strĂ„k. Följande timmar doftar parfymen vĂ€ldigt starkt. Den Ă€r tung, intensivt blommig med viss pudrighet och med trĂ€ sĂ„ strĂ€vt att det nĂ€stan sticker i bĂ„de nĂ€sa och hals nĂ€r jag doftar pĂ„ mina handleder. Detta Ă€r inte en doft för doftkĂ€nsliga sĂ„ att anvĂ€nda den dagtid skulle jag inte rekommendera. Att det förutom sandeltrĂ€ Ă€ven skulle finnas vanilj i basen tycker jag nĂ€stan inte kĂ€nns. Jag fĂ„r bara inte ihop doftbeskrivningen med adjektiv som strĂ„lande och lysande med doften jag kĂ€nner. Jag vet ju att mĂ„nga innan mig har tyckt att den doftar fantastiskt och gett den högsta betyg men jag mĂ„ste vara Ă€rlig med min upplevelse av denna parfym. Jag tycker den kĂ€nns vĂ€ldigt tung och omodern. Den kraftigt trĂ€iga och ganska osöta basen gör att jag faktiskt tycker att den doftar ganska maskulint sĂ„ den skulle eventuellt kunna funka som en unisexdoft ocksĂ„. Mitt rĂ„d Ă€r definitivt att provdofta denna pĂ„ egen hud innan ett eventuellt köp dĂ„ den inte Ă€r ett sĂ€kert blindköp ens om du gillar originalet. HĂ„llbarheten fĂ„r dock högsta betyg för den Ă€r helt grym! đŸȘŸđŸȘŸđŸȘŸđŸȘŸđŸȘŸ Vill du ha en riktigt tung kvĂ€llsdoft som garanterat doftar till morgonen och gillar ros, ylang ylang och trĂ€noter tycker jag du ska provdofta Million Gold For Her Parfum.
Million Gold For Her Parfum 90 ml, Refillable
Rabanne
Million Gold For Her Parfum 90 ml, Refillable
FortsÀtt utforska gemenskapen!