Paco Rabanne Million Gold For Her Parfum đȘŸđł
Tack KICKS för att jag fÄtt möjligheten att testa denna nylanserade flanker.
Har haft originaldoften i mini och Àven provdoftat den tidigare flankern Million Gold For Her Pure Jasmine EdP vid nÄgra tillfÀllen sÄ kÀnner ganska vÀl till doftkollektionen.
JÀttefin lyxig flakong men lite trÄkigt att Rabanne valt att snÄla in pÄ flaskans dekoration dÄ den sÄ ikoniska lÀnken endast finns pÄ de större förpackningarna men saknas pÄ den lilla (30 ml).
Doften öppnar med ovÀntat mycket citrus, sedan kommer rosen in. Tycker om inledningen men jasminen som utlovats kan jag knappt kÀnna och nÄgra upplyftande och ljusa, lite lÀtt tropiska solar noter kan jag inte identifiera överhuvudtaget. Ylang Ylangen tar över fullstÀndigt med sin kombination av fyllig blommighet och strÀva trÀstrÄk.
Följande timmar doftar parfymen vÀldigt starkt. Den Àr tung, intensivt blommig med viss pudrighet och med trÀ sÄ strÀvt att det nÀstan sticker i bÄde nÀsa och hals nÀr jag doftar pÄ mina handleder.
Detta Àr inte en doft för doftkÀnsliga sÄ att anvÀnda den dagtid skulle jag inte rekommendera.
Att det förutom sandeltrÀ Àven skulle finnas vanilj i basen tycker jag nÀstan inte kÀnns.
Jag fÄr bara inte ihop doftbeskrivningen med adjektiv som strÄlande och lysande med doften jag kÀnner.
Jag vet ju att mÄnga innan mig har tyckt att den doftar fantastiskt och gett den högsta betyg men jag mÄste vara Àrlig med min upplevelse av denna parfym.
Jag tycker den kÀnns vÀldigt tung och omodern.
Den kraftigt trÀiga och ganska osöta basen gör att jag faktiskt tycker att den doftar ganska maskulint sÄ den skulle eventuellt kunna funka som en unisexdoft ocksÄ.
Mitt rÄd Àr definitivt att provdofta denna pÄ egen hud innan ett eventuellt köp dÄ den inte Àr ett sÀkert blindköp ens om du gillar originalet.
HĂ„llbarheten fĂ„r dock högsta betyg för den Ă€r helt grym! đȘŸđȘŸđȘŸđȘŸđȘŸ
Vill du ha en riktigt tung kvÀllsdoft som garanterat doftar till morgonen och gillar ros, ylang ylang och trÀnoter tycker jag du ska provdofta Million Gold For Her Parfum.
Rabanne
Million Gold For Her Parfum 90 ml, Refillable