/ Ouai Wave Spray - Beauty tester review 🌾 Jag vill börja
Maribelle
Beauty Pro
10/12/25-15:33(redigerad den 15/12/25-18:28)

Ouai Wave Spray - Beauty tester review 🌾

Jag vill börja min recension med att sÀga att jag har rÀtt lockigt hÄr (runt 3A - 3B hÄrtyp och low porosity). Denna wave spray Àr dÄ inte menad för mitt hÄr egentligen. För att styla mitt hÄr behöver jag tyngre produkter sÄ jag visste att denna produkt inte skulle funka för att forma mina lockar.

Under höst/vinter tid tenderar min toppar att puffa till sig pga fukt (regn/snö). DÄ tÀnkte jag att jag ska testa anvÀnda den som refreshing spray istÀllet!

Nu har jag testat den i nÄgra veckor och detta Àr mina synpunkter:

• BĂ€st att spreja lite vatten pĂ„ hĂ„ret innan sprejen, annars ger den nĂ€st intill noll effekt och torkar ut hĂ„ret vĂ€ldigt mycket (speciellt om du redan har torrt hĂ„r)
  • Även med lite vatten i hĂ„ret gör den inte super mycket (pĂ„ mitt hĂ„r) men bĂ€ttre Ă€n utan vatten!
  • KĂ€nns klibbigt pĂ„ hĂ„ret men efter nĂ„n timme försvinner det mesta.
  • VĂ€ldigt god doft.
  • PĂ„ mig funkade den som bĂ€st nĂ€r jag sprejade lite vatten pĂ„ topparna, sen la lite mouse och sedan sprejen. Sprejen agerade lite som en curlgele för att hjĂ€lpa lockarna hĂ„lla sig.
  • Ur ett ergonomiskt perspektiv tyckte jag att det var jobbigt att anvĂ€nda sprejflaskan med en hand. Jag behövde oftast hĂ„lla den med tvĂ„ hĂ€nder för att det var för svĂ„rt att trycka ner, och dĂ„ kunde jag inte hĂ„lla i mitt hĂ„r samtidigt. Det blev lite svĂ„rt att speja i den riktning jag önskade.
  • Jag önskar att det var mer av en mist sprej. Sprejen sprutade rĂ€tt starkt. Ofta hamnade produkten pĂ„ endast ett mindre omrĂ„de Ă€ven om jag höll flaskan lĂ€ngre ifrĂ„n.

Avslutningsvis Àr det inte en dÄlig produkt, den Àr bara inte menad för min hÄrtyp. Dock stÄr jag vid att det var jobbigt att hantera sprejen/flaskan. Jag tror att nÄgon med vÄgigt hÄr eller high porosity hade tyckt om den mer!

3/5 stjĂ€rnor ⭐

Wave Spray 89 ml
Ouai
Wave Spray 89 ml
FortsÀtt utforska gemenskapen!