Ouai Wave Spray - Beauty tester review đž
Jag vill börja min recension med att sÀga att jag har rÀtt lockigt hÄr (runt 3A - 3B hÄrtyp och low porosity). Denna wave spray Àr dÄ inte menad för mitt hÄr egentligen. För att styla mitt hÄr behöver jag tyngre produkter sÄ jag visste att denna produkt inte skulle funka för att forma mina lockar.
Under höst/vinter tid tenderar min toppar att puffa till sig pga fukt (regn/snö). DÄ tÀnkte jag att jag ska testa anvÀnda den som refreshing spray istÀllet!
Nu har jag testat den i nÄgra veckor och detta Àr mina synpunkter:
- BÀst att spreja lite vatten pÄ hÄret innan sprejen, annars ger den nÀst intill noll effekt och torkar ut hÄret vÀldigt mycket (speciellt om du redan har torrt hÄr)
- Ăven med lite vatten i hĂ„ret gör den inte super mycket (pĂ„ mitt hĂ„r) men bĂ€ttre Ă€n utan vatten!
- KÀnns klibbigt pÄ hÄret men efter nÄn timme försvinner det mesta.
- VĂ€ldigt god doft.
- PÄ mig funkade den som bÀst nÀr jag sprejade lite vatten pÄ topparna, sen la lite mouse och sedan sprejen. Sprejen agerade lite som en curlgele för att hjÀlpa lockarna hÄlla sig.
- Ur ett ergonomiskt perspektiv tyckte jag att det var jobbigt att anvÀnda sprejflaskan med en hand. Jag behövde oftast hÄlla den med tvÄ hÀnder för att det var för svÄrt att trycka ner, och dÄ kunde jag inte hÄlla i mitt hÄr samtidigt. Det blev lite svÄrt att speja i den riktning jag önskade.
- Jag önskar att det var mer av en mist sprej. Sprejen sprutade rÀtt starkt. Ofta hamnade produkten pÄ endast ett mindre omrÄde Àven om jag höll flaskan lÀngre ifrÄn.
Avslutningsvis Àr det inte en dÄlig produkt, den Àr bara inte menad för min hÄrtyp. Dock stÄr jag vid att det var jobbigt att hantera sprejen/flaskan. Jag tror att nÄgon med vÄgigt hÄr eller high porosity hade tyckt om den mer!
3/5 stjĂ€rnor âïž