/ Oscar de la Renta New York EdP đŸŒč Har testat denna som
Beauty Tester
Nikki
Beauty Pro
14/03/25-09:52(redigerad den 15/03/25-11:02)
Oscar de la Renta New York EdP đŸŒč Har testat denna som Beauty Tester, tack KICKS! Hoppades pĂ„ en somrig, frĂ€schare blomdoft med fruktiga inslag. Och det fĂ„r jag, i ca 15 min. Sedan sĂ„ tonar den saftiga mandarinen, den livfulla kicken rosĂ©peppar och den lĂ€tta frĂ€scha gardeniablomman bort (kan tyvĂ€rr inte ens ana doftnoten jordgubb 🍓) och den blir en tyngre rosdoft. Pudrigheten förstĂ€rks av orrisroten (Iris blommans rot) som bĂ„de Ă€r pudrig som Iris men ocksĂ„ har en jordighet. Jordiga doftnoter funkar tyvĂ€rr inte för mig. Det blir tungt och nĂ€stan lite unket. Av den anledningen tror jag inte heller att den Ă€r sĂ„ passande som sommardoft dĂ„ detta vanligtvis förstĂ€rks pĂ„ solvarm hud. Men det Ă€r min smak och vi tycker alla olika. Vaniljen som ska finnas i basen kĂ€nner jag knappt, dĂ€remot mysken. Älskar man pudriga rosdofter kan detta vara din drömdoft! Provdofta i butik! đŸŒčđŸ€— +Flakongen Ă€r jĂ€ttefin. +Parfymen har ett lĂ„gt pris +HĂ„ller bĂ€ttre Ă€n genomsnittet Vill egentligen inte ge ett betyg dĂ„ parfymsmak Ă€r sĂ„ individuellt men ska jag se till vad jag personligen tycker sĂ„ blir det 2 för sjĂ€lva doften som jag inte gillar. Men en 4 för bra hĂ„llbarhet, jĂ€ttefin flaska och lĂ„gt pris.
New York EdP 50 ml
Oscar De La Renta
New York EdP 50 ml
FortsÀtt utforska gemenskapen!